چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تمایل برخی از نوجوانان به مصرف مواد‌مخدر را یک هشدار جدی برای جامعه دانست و گفت: متاسفانه سن ابتلا به اعتیاد در کشور رو به کاهش است و باید مسئولان چاره‌ای برای آن بیندیشند. مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی در مورد اثرات و پیامدهای منفی مصرف مواد‌مخدر باید شکل گسترده‌تری بیابد؛ به‌خصوص در مورد روانگردان‌ها که مصرف آن بیشتر مورد توجه نوجوانان و جوانان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ وی با بیان این که روانگردان‌ها می‌توانند یک فرد را به نابودی بکشانند، تصریح کرد: باتوجه به تمایل نوجوانان و جوانان به مصرف روانگردان‌ها اطلاع‌رسانی و هشداردهی درمورد آثار سوء این مواد باید از سطح مدارس آغازشود. وی در ادامه افزود: البته تنها حرف زدن در مورد اثرات منفی مواد‌مخدر کافی نیست و بهترین راه این است که مدیران مدارس با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط، امکان بازدید نوجوانان و جوانان از مراکز نگهداری معتادان را فراهم آورند تا به صورت عینی با خانمان‌سوزی اعتیاد آشنا شوند و مشاهده کنند که چگونه مواد‌مخدر یک انسان را به تباهی می‌کشاند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به ترانزیت انواع مواد‌مخدر از مرزهای شرقی کشورمان به سمت اروپا عنوان‌کرد: به‌طور قطع تلاش‌های نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به تنهایی نمی‌تواند درکنترل مرزها موثر باشد و باید مسئولان کشورمان ضمن انجام تعامل با سایر کشورها آنان را به انجام همکاری‌های بیشتر و مستمر برای مبارزه با قاچاق این مواد افیونی ترغیب کنند. عیسی‌زاده اضافه کرد: زمانی مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر نتایج لازم را به دنبال خواهد داشت که در این امر کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی همکاری و تعامل بیشتری با کشورمان داشته باشند.گسترش اعتیاد در جامعه هزینه‌های مختلفی را برای کشورمان به دنبال دارد. گسترش اعتیاد حتی می‌تواند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی در اجتماع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha