مدیر عامل یک بیمارستان خصوصی مهمترین مشکل فعلی بیمارستان‌های خصوصی را عدم تناسب و توازن دخل و خرج آنها ذکر کرد و ادامه این روند را موجب گسترش زیرمیزی دانست.

تعرفه‌های فعلی پزشکی، زیرمیزی‌ها را افزایش می‌دهند

سلامت نیوز : علیرضا صفایی اظهار کرد: میزان تورم بخش خصوصی 5/1 برابر تورم جامعه است و وابستگی به مسائل ارزی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای خرید وسایل و لوازم مصرفی زیاد است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: با وجود مشکلات عدیده، تاکنون بیمارستان‌های خصوصی سعی در حفظ کردن کیفیت کار خود داشته‌اند. این کیفیت با یارانه‌ای که پزشکان از جیب خود برای درمان بیماران پرداخت می‌کنند تاکنون حفظ شده است اما اگر این وضعیت ادامه یابد متأسفانه خیلی از بیمارستان‌ها در معرض تعطیل قرار می‌گیرند.

صفایی در این زمینه توضیح داد: ما تعرفه‌ها را با توجه به تورم عادی جامعه در نظر گرفته بودیم؛ اما در حال حاضر با توجه به سرعت رشد بالای قیمت ارز، اگر بخواهیم کیفیت این بخش را حفظ کنیم باید تعرفه‌ها به خصوص در بخش هتلینگ افزایش یابد. البته پزشکان دارای مطب، یا پزشکان دارای k جراحی و بیهوشی نیز باید به تعرفه‌هایشان افزوده شود.

وی تأکید کرد: اگر ما این کار را انجام ندهیم با همین مشکل آزمایشگاه‌ها مواجه خواهیم شد که به دلیل گران شدن کیت‌های آزمایشگاهی بسیاری از آزمایشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. اگر تعرفه‌ها اضافه نشود، معضلاتی نظیر زیرمیزی که هیچ گاه ما این موضوع را تأیید نمی‌کنیم در میان جامعه رواج خواهد یافت.

صفایی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که یا باید هزینه‌ها بر اساس تورم افزایش یابد یا ما دچار هرج و مرج در بخش درمان جامعه پزشکی مواجه خواهیم شد و باید مسائل انتظامی و کنترل بیشتر شود. بی‌تردید ضرر اصلی آن به مردم باز خواهد گشت؛ مردم ما ارزش این را دارند که خودشان حق انتخاب داشته باشند که کجا درمان شوند و هزینه‌ها باید به گونه‌ای باشد که فقط 20 درصد از سوی مردم پرداخت شود و بقیه آن را بیمه‌ها پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha