چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 59118

اگر ارز دارو و ارز مرجع تامین شود و یارانه‌ها و پرداخت سازمان‌های بیمه گر بهتر از چندماه گذشته انجام شود، قول می‌دهیم کمبودی نداشته باشیم.

ترخیص داروها از گمرک منتظر تأمین ارز است

سلامت نیوز : محمدرضا شانه ساز اظهار داشت: ذخایر دارویی را به طور مرتب قلم به قلم بر اساس موجودی کارخانه‌ها رصد می‌کنیم و باید بگویم وضع دارویی کشور بد نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در این خصوص همان حرفی که از ابتدا زدیم  و وزیر بهداشت گفت را تکرار می‌کنیم که اگر ارز دارو و ارز مرجع تامین شود و یارانه‌ها و پرداخت سازمان‌های بیمه گر بهتر از چندماه گذشته انجام شود، قول می‌دهیم کمبودی نداشته باشیم.وی با اعلام اینکه اگر ارز تامین شود تحریم‌ها بر روی دارو اثری نخواهند داشت گفت: شرکتهای ما آن قدر توانمند هستند که داروی کشور را تامین کنند البته شرکتهای بزرگ دنیا هم به خاطر جذابیت بازار ایران دوست دارند دارویشان در ایران فروش رود و موافق سیاستهای دولتهایشان نیستند.

شانه ساز ادامه داد: کمبودها همیشه بوده است حتی سایتهای کشورهای بزرگ دارویی هم بحث کمبودها را دارند ولی چیزی به نام «نبود دارو» در کشور نداریم.معاون داروی سازمان غذا و دارو گفت: خیلی اقلام دارویی در گمرک داریم که منتظر تخصیص ارز مرجع هستند اگر این داروها وارد بازار شوند وضع بهتر می‌شود.

شانه ساز با اعلام اینکه برای تامین ارز به طور مرتب با مسئولان بانکی جلسه داشته‌ایم گفت: حتی وزیر بهداشت هفته‌ای چند جلسه در دفترش با بانکها دارد یا به بانک مرکزی می‌رود، ولی به دلایل خاصی آنچه مورد مورد نظر ما بوده از نظر تامین ارز و جابجایی پول تاکنون انجام نشده است.وی تاکید کرد: شرکتهای تولیدی و وارداتی دارویی فقط کمبود ارز و ریال دارند و گر نه هیچ کمبودی نداریم و اگر ارز و ریال تامین شود نمی‌گذاریم کمبود به وجود بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha