سلامت نیوز : رمضان محسن پور در گفت‌و‌گو با فارس، درباره مشکلات بودجه‌ای حوزه سلامت توضیح داد: تخصیص بودجه نه تنها برای وزارت بهداشت بلکه برای بقیه وزارتخانه‌ها هم کم است و به طبع وزارت بهداشت هم از این نظر مشکلاتی دارد که دلایل خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد:‌ نمی‌توانیم در مورد جزئیات بودجه صحبت کنیم اما نظر ما در وزارت بهداشت این است که دولت به صورت جدی مسئله سلامت مردم را در اولویت قرار دهد و بودجه‌های مصوب را به موقع تخصیص دهد.

معاون وزیر بهداشت در مورد برآورد بودجه مورد نیاز برای اجرای برنامه پزشک خانواده نیز گفت: برآورد وزارت بهداشت این است که اجرای این برنامه در کشور به 3750 میلیارد تومان بودجه اضافه بر اعتبار مصوب وزارت بهداشت نیاز دارد. این یک برآورد کارشناسی و دقیق است که امیدواریم با توجه به تکلیف برنامه توسعه تأمین شود. البته قبل از آن باید برای اجرای این برنامه فرهنگ سازی کنیم.

وی همچنین گفت: کمتر از 50 درصد بودجه وزارت بهداشت، بودجه جاری است و بخش مهمی از بودجه مصوب این وزارتخانه، بودجه تملک دارایی و منابع فیزیکی است که مانند بسیاری از دستگاههای دیگر هنوز هیچ رقمی از آن امسال تخصیص پیدا نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha