در حالی که درد حاد از مشکلات اغلب بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه است، همکاران تیم مراقبتی و درمانی به علت نگرانی از وابستگی بیماران به دارو، تسکین درد حاد بیمار را کمتر در برنامه مراقبتی مورد توجه قرار می‌دهند.

درد حاد؛ مشکل اغلب بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه
سلامت نیوز : دبیر علمی کنگره مراقبت‌های ویژه گذشته، حال و آینده گفت: در حالی که درد حاد از مشکلات اغلب بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه است، همکاران تیم مراقبتی و درمانی به علت نگرانی از وابستگی بیماران به دارو، تسکین درد حاد بیمار را کمتر در برنامه مراقبتی مورد توجه قرار می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر حمید پیروی اظهار کرد: تسکین درد از مهم‌ترین اقدامات مراقبتی در بخش‌های مراقبت ویژه است، اما متاسفانه چنین نگرشی در خصوص درد در بخش مراقبت‌های ویژه در میان همکاران و تیم مراقبتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش دانش در این باره و تغییر نگرش ادامه داد: با توجه به اهمیت و شیوع دردهای حاد در بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و اینکه این بیماران به علت وخامت حال قادر به بیان درد نیستند کارگاهی با عنوان مهارت بررسی درد در این کنگره برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنگره مراقبت‌های ویژه، گذشته، حال و آینده با بیان اینکه میزان مرگ در بخش‌های مراقبت ویژه از شاخص‌های کیفیت مراقبت در این بخش‌ها به شمار می‌رود، گفت: تامین استانداردهای ساختار، تجهیزات و نیروی انسانی برای بخش‌های مراقبت‌ ویژه در کاهش میزان مرگ بیماران نقش بسزایی دارد.

پیروی افزود: در بحث حاکمیت بالینی و اعتباربخشی مباحثی چون مدیریت خطر، بهبود پیامدهای بیمار و کاهش مدت بستری مطرح است که در بخش مراقبت‌های ویژه، بحث مدیریت خطر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بسته به وخامت حال بیماران بستری، نسبت پرستار به بیمار از یک پرستار برای هر دو بیمار تا دو پرستار برای یک بیمار متغیر است، اما هم‌اکنون به علت کمبود نیروی انسانی این استانداردها قابل اجرا نیست.

دبیر علمی کنگره‌ مراقبت‌های ویژه گذشته، حال و آینده گفت: این کنگره با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و برخی انجمن‌های علمی از 17 تا 19 آبان برگزار می‌شود و مخاطبان آن طیف وسیعی از افراد حرفه‌ای رشته‌های مختلف علوم پزشکی هستند.

پیروی افزود: از ویژگی‌های منحصر به فرد این کنگره، حضور اغلب گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی اعم از پرستار، فیزیوتراپ، پزشکان متخصص مراقبت‌های ویژه و متخصصان تغذیه در برنامه‌های کنگره که به صورت مشترک در دو سالن برگزار می‌شود، است.

وی با اشاره به ارسال بیش از 100 مقاله به دبیرخانه ادامه داد: از این تعداد 25 مقاله به صورت سخنرانی و 60 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

دبیرعلمی کنگره مراقبت‌های ویژه گذشته، حال و آینده با بیان اینکه در طول کنگره نشست‌های متعددی با حضور متخصصان امر در زمینه درد، حیات تنفسی، عفونت، تغذیه، احیای قلبی – عروقی و ... برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه این کنگره، کارگاه‌هایی چون احیای قلبی – ریوی، تغذیه، بررسی درد و ... برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha