چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 59125
سلامت نیوز : استاندار تهران در مورد دلایل تاخیر ساخت شهر سلامت گفت: دولت نمی تواند هزینه ساخت این شهر را تامین کند و باید بخش خصوصی وارد شود ولی متاسفانه بخش خصوصی را ترسانده اند.

مرتضی تمدن در گفتگو با مهر در مورد آغاز فصل سرما و مشکلات آلودگی هوا در تهران گفت: استانداری تهران نهایت تلاش خود را برای کاهش آلودگی هوا انجام می دهد ولی از قوه قضائیه می خواهیم از ظرفیت خود استفاده کرده و نهادها و دستگاههایی را که به وظایف خود به درستی انجام نمی دهند با آنها برخورد کند.

مسئول مستقیم کاهش آلودگی هوای تهران شهرداری است

از استاندار تهران سوال شد کارشناسان بر این باورند که برخی برنامه های استانداری مانند مه پاشی و آب پاشی تاثیری نداشته و طرحهای شکست محسوب می شود که تمدن پاسخ داد: برای کاهش آلودگی هوای تهران ده ها راه و روش وجود دارد و در کنار چندین راهکار بلند مدت ممکن است چند پیشنهاد کوتاه مدت هم بیان شود. به اعتقاد من این صحبتها به نوعی فرافکنی است.

ما می توانیم بگوئیم مسئول مستقیم کاهش آلودگی هوا در محدوده شهرها شهرداری است ولی چون می دانیم یک دستگاه به تنهایی نمی تواند در این کار موفق باشد استانداری وارد شده است. به نظرم نباید با مسائل کارشناسی اینگونه برخورد کرد. در جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران نمایندگان شهرداری هم حضور دارند و می توانند نظر خود را اعلام کنند ولی وقتی جلسه کارگروه تمام شد باید به مصوبه آن احترام گذاشت و آن را اجرا کرد.

آغاز مطالعات فنی برای انتقال پایتخت اداری به پرند

مرتضی تمدن در مورد آخرین وضعیت طرح انتقال پایتخت اداری گفت: هنوز این طرح در کارگروهها در حال بررسی است.  یکی از معتبر ترین گزینه های انتخابی هم شهر جدید پرند است. اکنون مشاوران در حال بررسی کارهای فنی این اقدام هستند و نیاز به مطالعه دقیق دارد و وقت می برد. نباید عجولانه عمل کرد.

تعامل جایگزین شکایت استانداری از شهرداری

استاندار تهران در مورد پرونده شکایت استانداری از شهرداری تهران گفت: در این پرونده باید بگویم که در چارچوب وظایف استانداری هدف ما تعامل است و به هیچ وقت مایل نیستیم با نزاع و کشمکش به دنبال حل مسائل باشیم. امیدواریم روند به گونه ای باشد که برای رفع مشکل مردم بر اساس تفاهم پیش رود.

تمدن در پاسخ به اینکه چرا همچنان طرح ایجاد شهر سلامت با تاخیر در حال انجام است گفت: متاسفانه حرف شما درست است. هدف ما ورود بخش خصوصی به شهرسلامت است ولی گروهی برای بخش خصوصی موانعی را ایجاد کرده اند. بخش خصوصی را ترسانده اند و سرمایه گذاران وارد شهر سلامت نمی شوند.

وی در مورد ترساندن بخش خصوصی گفت: قرار بود مکان یابی انجام شود و بخش خصوصی با سرمایه گذاری خودش زیرساختها را انجام دهد ولی متوجه شدیم برخی مکاتباتی با دستگاههای نظارتی داشته و اینگونه مطرح کردند که استانداری می خواهد زمین واگذار کند که این از اساس غلط بود. یکی از سرمایه گذاران بزرگ ابراز نگرانی کرده که در حال گفتگو و رفع نگرانی ها هستیم. این را هم باید بگویم که دولت چنین پولی ندارد تا شهر سلامت بسازد و قطعا باید بخش خصوصی وارد شود.

استانداری با تمام ظرفیت به دنبال ثبات بازار است

استاندار تهران در مورد اخلال در بازار ارز پایتخت گفت: شورای تامین استان در مورد اخلال در بازار ارز وارد شد.  افراد نباید با توجه به شرایط اقتصادی کشور سوء استفاده کنند. مسائلی که با معیشت مردم سر و کار دارد شوخی بردار نیست و استانداری با تمام ظرفیت برای ثبات بازار استفاده می کند.

54 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات بحران تهران/ نمایشگاه مدیریت بحران تهران در سکوت خبری

تمدن در پاسخ به اینکه چرا در هفته کاهش بلایای طبیعی اقدام خاصی انجام ندادید گفت: برای همکارانم متاسفم که در نمایشگاه توانمندیهای استان تهران در مقابله با زلزله که در واوان برگزار شد از رسانه ها دعوت نکردند در حالی که در این نمایشگاه یک هفته ای تمام توانمندیها را به معرض نمایش گذاشتند.

وی گفت: در سال جاری 54 میلیارد تومان استانداری تهران برای تامین ماشین آلات آوار برداری و مدیریت در حوادث، اسکان اضطراری، آشپزخانه صحرایی و بیمارستان صحرایی هزینه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha