سلامت نیوز : قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در بسیاری از نظرات کارشناسی پزشک خانواده، با وزارت بهداشت اشتراک نظر داریم اما چالشهایی هم وجود دارد که مهمترین آن کمبود اعتبارات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر علیرضا زالی قائم مقام سازمان نظام پزشکی افزود: ما در جلسات مشترک دغدغه های پزشکان را منتقل کرده ایم و پیش بینی می کنیم اگر نظام پزشکی بتواند نظرات اصلاحی خود را بدهد و رابط بین پزشکان شهرستانی و استانها با مسئولان باشد مشکلات برنامه رفع می شود.

وی با اعلام اینکه مسئولان به نظرات نظام پزشکی در مورد پزشک خانواده توجه دارند، خواستار منظم تر برگزار شدن جلسات مشترک بین نظام پزشکی و مسئولان اجرای طرح شد و اظهار داشت: بسیاری از بحثهای کارشناسی بین ما از اشتراک نظر برخوردار است اما چالشهایی هم وجود دارد که مهمترین آن کمبود اعتبارات است که باید مسئولان تلاش کنند که منابع پایدارتر و حجیم تر به مسئولان نظام سلامت در این خصوص بدهند.

زالی افزود: مطالبات جامعه پزشکی وابسته به اعتبارات است. امنیت شغلی پزشکان هم دغدغه اصلی کسانی است که با ما تماس می گیرند. ضمن اینکه اگر نسبت جمعیت تحت پوشش یک پزشک را تعدیل کنیم برنامه بهتر اجرا می شود.

وی گفت: پیشنهاد مشخص ما به بیمه ها این بود که مشکلات اعتباری و بوراکراتیک طرح را مورد نظر قرار دهند. اگر اعتبارات و تقسیم به نسبت پزشکان (کاهش بیماران تحت پوشش پزشک) انجام شود بسیاری مشکلات حل می شود.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت: مجموعه فرآیندی که ما مطرح می کنیم اینست که اصل طرح جزو اصلاحات قطعی است اما دلمشغولی هایی هم داریم که با کمک همدیگر باید حل کرده و به بالندگی طرح کمک کنیم.

وی با اعلام اینکه سازمان نظام پزشکی به صورت رسمی بخشنامه ای مبنی بر عدم همکاری با برنامه پزشک خانواده صادر نکرده اتس، گفت: تاکنون 200 مورد نقطه نظرات و نگرانی هایی مکتوب از سوی پزشکان و همکاران مبنی بر مشکل داشتن آنها با برنامه پزشک خانواده دریافت کرده ایم که پس از تنظیم، آنها را به مسئولان ذیربط خواهیم داد تا مشکلات رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha