چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 59131

مصرف مواد حاوی آ.ال.آ در رژیم غذایی روزانه، خطر ابتلا به بیماری های آلرژیک و التهابی مانند پسوریازیس و اگزما و هم چنین بیماری های خودایمنی مانند ام.اس، لوپوس و سرطان را کاهش می دهد.

غذاهای تاثیرگذار در کاهش ابتلا به ام.اس
سلامت نیوز : سمانه عزیزی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: آ.ال.آ به عنوان یك منبع انرژی در بدن بوده و در موادی مانند دانه كتان، روغن دانه كتان، روغن كانولا، روغن سویا و ماهی سالمون وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ سمانه عزیزی با اشاره به تاثیر آ.ال.آ در کاهش كلسترول و تری گلیسرید خون، اضافه کرد: این امر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی  عروقی را در بدن کاهش می دهد.

 مکمل های آ.ال.آ را با توصیه متخصص تغذیه مصرف کنید

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ادامه داد: مكمل های غذایی آ-ال-آ حاوی چربی و كالری بالایی بوده و لازم است قبل از مصرف آن با متخصص تغذیه مشورت شود.

عزیزی اظهار کرد: از آن جا كه یک رژیم غذایی سالم، شامل میزان مناسبی از اسیدهای چرب ضروری چند اشباعی و مقدار کمی از چربی های اشباع شده است، توصیه می شود تعادل در مصرف مواد حاوی امگا 3 حفظ شود.بر پایه این خبر، آلفا لینولنیك اسید( آ.ال.آ) یك اسید چرب ضروری دارای منشأ گیاهی بوده و به عنوان نوعی امگا 3 در بدن عمل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha