چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 59135

برای کودکانی که به مدرسه رفته‌اند و هر روز زمانی را برای انجام تکالیف و کارهای مدرسه اختصاص می‌دهند نیاز به فضایی جداگانه است.

اتاق خواب جادویی با نور مناسب
سلامت نیوز : برای کودکانی که به مدرسه رفته‌اند و هر روز زمانی را برای انجام تکالیف و کارهای مدرسه اختصاص می‌دهند نیاز به فضایی جداگانه است.

■ مشخصات یک میز خوب:
۱- ارتفاع یک میز تحریر، باید متناسب با ابعاد شخصی که از آن استفاده می‌کند، باشد. معمولا یک میز تحریر خوب برای بچه‌ها باید ارتفاعی معادل ۷۶ سانتی‌متر داشته باشد. این میز تحریر از سن هشت تا ۱۵ سالگی مناسب فرزند شماست.
۲- بچه‌های این نسل، بچه‌های نسل تکنولوژی هستند. فرزند شما قبل از ورود به مدرسه، بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن، طرز استفاده از بازی‌های کامپیوتری را خیلی خوب بلد است. با شروع مدارس و پیشرفت علمی، این فرزند نسل تکنولوژی به کامپیوتر احتیاج دارد و بهتر است از همین الان شما برای او میزی بخرید که در آینده نزدیک کامپیوتر هم روی آن جا شود. ارتفاع میز کامپیوتر برای افراد در همین سن باید کمی کمتر از میز تحریر باشد. اندازه میز کامپیوتر باید چیزی حول و حوش ۶۶ سانتی‌متر در نظر گرفته شود. در مورد میز کامپیوتر این نکته را هم باید اضافه کنیم که ارتفاع آن در صورتی که کشویی در پایین آن برای کیبورد و موس وجود داشته باشد می‌تواند کمی از این بلندتر هم باشد.

■ مشخصات یک صندلی خوب:
۱- صندلی‌ای که شما از آن در محل کار استفاده می‌کنید، بهترین صندلی‌ای است که می‌توانید برای فرزندان‌تان بخرید تا تکالیف‌شان را انجام دهند یا اینکه از کامپیوتر استفاده کنند. البته لازم نیست حتما دست اول باشند. به سراغ مغازه‌ها بروید و یکی از آن دست‌دوم‌های سالم را بخرید. فقط هنگام خرید این صندلی‌ها دقت کنید که چرخدار باشند و چرخ‌هایشان هم سالم باشد. بچه‌ها خیلی زود از یک‌جا نشستن خسته می‌شوند، این صندلی‌های چرخدار به آنها کمک می‌کند تا از انجام تکالیف، دیرتر خسته شوند.
۲- هنگام مطالعه باید قوس طبیعی ستون فقرات حفظ شود. مطالعه در حالت خمیده به جلو، به‌ویژه برای یک مدت طولانی با خطر ایجاد تغییر شکل در ستون فقرات و کمردرد همراه است. با خریدن این صندلی‌ها و تنظیم درست آن، از خمیدگی کمر فرزندتان جلوگیری کنید.
۳- پاها نباید به مدت طولانی آویزان بمانند. این صندلی‌های چرخدار را می‌توانید به اندازه قد فرزندتان تنظیم کنید تا پاهایش هنگام نشستن روی زمین باشد. می‌توانید یک تخته کوچک زیرپایی برای زیر میز بخرید و به او یاد بدهید که پایش را روی آن بگذارد.
۴- صندلی نباید، خیلی راحت و نرم باشد. صندلی نرم و راحت بعد از مدت طولانی باعث خواب‌آلودگی و چرت زدن می‌شود. 


■ نور مناسب:
اکثر بچه‌ها هنگام عصر و زمانی که هوا تاریک شده به سراغ درس و مشق‌شان می‌روند. پس باید در انتخاب درست و صحیح نور برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشمان آنها دقت کنید.
۱- چراغ‌های مرکزی که به سقف آویزان هستند معمولا روشنایی کاملی ایجاد می‌کنند. برای اینکه سایه‌های اطراف میز مطالعه و میز تحریر را کمتر کنید می‌توانید از چراغ مطالعه هم استفاده کنید. چراغ مطالعه باید ۳۰ سانتی‌متر از سطح میز تحریر ارتفاع داشته باشد و لامپی هم که برای آن به کار می‌گیرید باید حداقل ۶۰ و حداکثر صد وات باشد. یادتان باشد که فرزندان‌تان نباید به مدت طولانی به صفحه نمایش کامپیوتر (مونیتور) خیره شود.
۲- چراغ مطالعه هیچ‌وقت نباید از بالا بتابد و نور آن باید از سمت مقابل دست غالب روی کتاب بیفتد. یعنی اگر فرزند شما راست‌دست است، چراغ مطالعه را در سمت چپ او بگذارید و اگر چپ دست است در سمت راست.
۳- بهترین نور برای جلوگیری از خستگی چشم، نور زرد است.

منبع : فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha