سلامت نیوز : محققان دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینی سوتای آمریکا آنزیمی را کشف کردند که می تواند تا حد قابل توجهی از خطرات ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در موارد وجود سطح پایین کلسترول خوب HDL در خون، بکاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ روشن است که سطح بالای کلسترول خوب برای قلب مفید است و این آنزیم به نام lutathione peroxidase یا GPx3 یکی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که می تواند از موجودات زنده در برابر ابتلا به اکسیداسیون محافظت و به بدن در درمان طبیعی خودش کمک کند.

محققان دریافتند: این آنزیم تغییر زیادی در بیمارانی که از سطح بالای کلسترول خوب برخوردارند؛ ایجاد نمی کند اما چه بسا فواید زیادی برای بیمارانی دارد که از سطح پایین این کلسترول رنج می برند.

این تحقیقات نشان داد: ارتباط بین این آنزیم و بیماریهای قلبی و عروقی همچنین در تعیین خطرات قلبی و عروقی در بیمارانی که از سطح پایین کلسترول خوب و سطح پایین آنزیم GPx3 رنج می برند، کمک می کند.

این نتایج باور رایج مبنی بر اینکه آنتی اکسیدانهای طبیعی می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد، تقویت می کند.

گوردون هولتزمن تهیه کننده اصلی این تحقیقات و استاد داروسازی و پزشک دانشکده پزشکی دانشگاه مینی سوتا گفت: ما در تحقیقات خود کشف کردیم افرادی که از سطح بالای آنزیم GPx3 و سطح پایین کلسترول خوب برخوردارند در مقایسه با افرادی که سطح پایین آنزیمGPx3 و سطح پایین کلسترول خوب دارند ۶ برابر کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند.وی افزود: این آنزیم گواه این است که آنتی اکسیدانهای طبیعی مثل آنزیم GPx3 می تواند برای سلامت قلب خوب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha