سلامت نیوز : دبیر نخستین همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی گفت: 25 آبان ماه سال جاری این همایش با همت استانداری لرستان و شورای هماهنگی تشکلهای حامی محیط زیست خرم آباد در این شهر برگزار می شود.

محسن تیز هوش در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: سخنران کلیدی این همایش  چهره شناخته شده و استاد نامدار محیط زیست ایران دکتر مجید مخدوم خواهد بود. .به گفته وی، این همایش با رویکرد اصلی بررسی چالش های پیش روی حفاظت و حراست از داشته های طبیعی زاگرس برگزار خواهد شد؛ همانطور که می دانید در سالهای اخیر مشکلات زیست محیطی فراوانی گریبان سرزمین زاگرس را گرفته است که برگزاری چنین همایش هایی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

تیز هوش اظهار داشت: در سال های اخیر چالشی به نام ریز گردها صدمات بی شماری را به محیط زیست انسانی و طبیعی زاگرس وارد کرده است که باید با استفاده از راهکارهای علمی و اجرایی برای کاهش خسارات وارد شده گام برداشت.

دبیر این همایش تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که امروزه محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس را با خطر جدی روبرو ساخته عقب نشینی جنگلهای بلوط است. سرزمین زاگرس به دلیل وجود جنگلهای انبوه بلوط راهبری ترین منطقه کشور به حساب می آید زیرا این داشته های طبیعی در نگه داشت منابع آب و خاک و همچنین متعادل نگه داشتن میانگین دما نقشی انکار نشدنی را ایفا می کنند.

وی افزود: از سوی دیگر دکتر  بهروز بهروزی راد متخصص تنوع زیستی و زیستگاه ها نیز در روز برگزاری همایش به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت، زیرا زاگرس یکی از غنی ترین سرزمین هایی است که تنوع زیستی فوق العاده بالا و حساسی دارد که لزوم حفاظت از آن باید بیش از پیش معرفی و در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

تیز هوش یاد آور شد: در همین راستا از تمامی اندیشمندان، دانشمندان،حقوق دانان،اعضا هیات علمی و دانشجویانی که در زمینه های مرتبط با حوزه محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت می کنند، دعوت می شود تا با شرکت در این همایش به هرچه پر بارتر شدن آن کمک کنند.

لازم به ذکر است که به دلیل استقبال ویژه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مهلت ارسال اصل مقالات تا روز جمعه پنجم آبان تمدید شده است.علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی مجازی این همایش http://www.zagros-law.com/ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha