رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز نگرانی از کاهش سن ابتلا به ایدز در کشور گفت: تغییر شکل ابتلا به HIV از اعتیاد تزریقی به رفتارهای جنسی نیز یک هشدار جدی برای کشورمان است.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز نگرانی از کاهش سن ابتلا به ایدز در کشور گفت: تغییر شکل ابتلا به HIV از اعتیاد تزریقی به رفتارهای جنسی نیز یک هشدار جدی برای کشورمان است.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: طبق آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ایدز در کشور بیش از ۹۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود و این در حالی است که بسیاری از مبتلایان اصلا از بیماری خود اطلاع ندارند، زیرا این بیماری یک دوره نهفته دارد و هیچ‌گونه علائم خاصی در شخص مبتلا بروز نمی‌کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اطلاع ‌رسانی به مردم در مورد بیماری ایدز، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده تا به جوانان و خانواده‌ها هشدارهای لازم در مورد راه‌های انتقال این بیماری داده شود، اما متاسفانه برخی از افراد جامعه بدون توجه به این هشدارها هیچ مراقبتی برای پیشگیری از ابتلا ندارند.

وی با بیان اینکه اعتیاد تزریقی یکی از راه‌های انتقال بیماری ایدز است، افزود: در سال‌های نه چندان دور به‌خصوص در زندان‌ها مشکلات جدی از این نظر وجود داشت که با اقدامات خوب اداره بهداری زندان‌ها، انتقال از طریق سرنگ مشترک آلوده تا حدودی کنترل شده است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به تغییر شیوه انتقال ایدز در سال‌های اخیر عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر نگرانی‌ها از تغییر شیوه انتقال HIV است که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان از طریق رفتارهای جنسی رو به افزایش است.

شهریاری با اشاره به هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در مورد شیوه‌های انتقال بیماری ایدز، یادآور شد: با وجود این هشدارها همواره خطر وجود دارد و باید آموزش‌های مربوط به بیماری ایدز از مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها آغاز شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتلا به بیماری ایدز در سنین ۱۱ تا ۱۳ سال نیز مشاهده شده است، گفت: کاهش سن ابتلا به HIV یک هشدار است و تا زمانی که آموزش‌ها جدی گرفته نشود، خطر کاهش سن ابتلا به این بیماری همچنان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha