عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، علت اصلی رواج پدیده زیرمیزی میان بیمار و پزشک را غیرواقعی بودن تعرفه درمانی دانست و گفت: به‌طور حتم برخورد یکجانبه و ضربتی با پزشکان متخلف همیشه جواب نمی‌دهد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، علت اصلی رواج پدیده زیرمیزی میان بیمار و پزشک را غیرواقعی بودن تعرفه درمانی دانست و گفت: به‌طور حتم برخورد یکجانبه و ضربتی با پزشکان متخلف همیشه جواب نمی‌دهد.

مراد هاشم‌زهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی مبنی‌بر زیر خط فقر رفتن سالانه حدود هشت درصد از جمعیت کشور به‌علت هزینه‌های درمانی، تصریح کرد: متأسفانه دولت در چند سال اخیر در اجرا قوانین حوزه سلامت بسیار ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه قوانین پیرامون حوزه سلامت از سوی دولت اجرایی نمی‌شود، گفت: پوشش بیمه‌ای مردم، جلوگیری از پدیده زیرمیزی، تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، تجمیع تمام بیمه‌های درمانی و واقعی کردن تعرفه‌های پزشکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که از دید مسئولان دولتی مغفول مانده است.

وی با اعلام اینکه رواج پدیده زیرمیزی و افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی زمینه سوء استفاده افراد را در حوزه سلامت فراهم کرده است، افزود: به‌طور حتم رفع این مشکلات نیازمند تدبیر خاصی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی است.

این نماینده مجلس نهم، علت اصلی رواج پدیده زیرمیزی میان بیمار و پزشک را غیرواقعی بودن تعرفه درمانی دانست و یاد‌آور شد: پزشکان و پرسنل حوزه سلامت در چند سال اخیر نسبت به غیرواقعی بودن تعرفه پزشکی اعتراضات بسیاری کرده‌اند اما متأسفانه دولت بدون بررسی، با خواسته‌های این افراد مخالفت می‌کند.

هاشم‌زهی با تأکید بر اینکه نخست باید علت رواج پدیده زیرمیزی در کشور بررسی شود، تصریح کرد: به‌طور حتم برخورد یکجانبه و ضربتی با پزشکان متخلف همیشه جواب نمی‌دهد.

وی ادامه داد: واقعی کردن تعرفه‌های پزشکی یکی از اصول و خواسته‌های پرسنل حوزه سلامت است، اما باید نخست برای تحقق این موضوع ساختار بیمه‌های درمانی اصلاح شود، که تحقق این هدف در گرو تشکیل رسمی سازمان بیمه سلامت ایرانیان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه بیمه‌ها باید تمام هزینه‌های درمان مردم را پرداخت کنند، گفت: تحقق این موضوع موجب کاهش رابطه میان بیمار و پزشک و به تبع آن کاهش پدیده زیرمیزی می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha