سلامت نیوز: معاون اجتماعی و پیشگیری از آسیب های بهزیستی ابراز امیدواری کرد با تصویب قانون تسهیل در فرزندخواندگی، سهم بیشتری از کودکان به دامن خانواده ها سپرده شوند.

محمد نفریه در گفت و گو با پانا بیان کرد: با تسهیل قانون فرزند خواندگی امیدواریم کودکان بیشتری به کانون خانواده ها واگذار شوند و در شرایط بهتری به زندگی خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: در حال حاضر مدت زمان انتظار برای پذیرش فرزند بین 2 تا 6 ماه به طول می انجامد و در تلاش هستیم با تصویب نهایی و اجرایی شدن قانون جدید فرزند خواندگی ، این زمان را کاهش دهیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از آسیب های سازمان بهزیستی تصریح کرد: هم اکنون تنها 2500 کودک زیر دو سال تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که نیمی از آنان شرایط واگذاری را دارند.
وی خاطرنشان کرد: هرساله در حدود 1100 تا 1200 کودک تحت پوشش بهزیستی به خانواده های متقاضی واگذار می شوند و از آن جایی که بیشتر خانواده ها خواهان پذیرش کودک زیر دو سال هستند، مدتی باید در نوبت واگذاری بمانند.
نفریه افزود: گاهی خانواده ها خواهان کودکی هستند که در مراکز بهزیستی موجود نیستند و از این رو باید مدتی در انتظار بمانند تا کودک مورد نظر آن ها را به مراکز بهزیستی بسپارند.
وی در خصوص قانون تسهیل فرزندخواندگی بیان کرد: تغییراتی در اصل قانون فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اعمال شده است که در حال حاضر مراحل پایانی بررسی را طی می کند. شورای نگهبان به شکل محدود ایرادات حقوقی بر برخی از بندهای این قانون جدید وارد کرده است که بررسی و رفع آن ها در کارگروه رفاه کمیسیون اجتماعی در دست کار است و به زودی و طی هفته های آتی اصلاحیه ها نیز اعمال شده و قانون به شکل نهایی آماده تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از آسیب های بهزیستی افزود: علاوه بر این برخی از قوانین فرزندخواندگی دائم نیز تسهیل شده است و کودکانی در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند که پیش از این قابل واگذاری نبودند اما پس از تصویب قانون جدید  می توانند در فهرست کودکان قابل واگذاری به خانواده قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha