جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 59209
سلامت نیوز: در یک مطالعه جدید معلوم شد زنانی که پس از زایمان به نوزاد خود شیر می‌دهند، معمولا وزن خود را بیشتر کنترل می‌کنند و در سنین بالاتر کمتر با مشکل چاقی مواجه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان در این مطالعه تاکید کردند، زنانی که بلافاصله پس از وضع حمل حتی به مدت فقط چند ماه به نوزاد خود شیر می‌دهند در دوران میانسالی و حدود 30 سال بعد از زایمان، کمتر با معضل چاقی دست به گریبان می‌شوند.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد در این باره خاطرنشان کردند: هرچند ممکن است میزان کاهش وزن مرتبط با شیردهی چندان زیاد نباشد اما همین مقدار کم نیز تاثیر قابل توجهی در کاهش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان، کاهش بیماری‌های قلبی و سایر امراض مرتبط با چاقی دارد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، وزن زنان در دوران بارداری، میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند و زنانی که پس از زایمان برای بازگشتن به وزن قبلی خود و لاغر شدن تلاش نمی‌کنند با خطر چاقی شدید در سنین بالاتر مواجه می‌شوند. بعلاوه هرچه تعداد بارداری‌ها بیشتر شود در هر بارداری احتمال چاق شدن مادر نیز تشدید می‌شود و سلامت وی به طور جدی به خطر می‌افتد.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که زنان باید حداقل تا شش ماه پس از زایمان به نوزاد خود شیر دهند.

این مطالعه در مجله بین المللی «چاقی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha