سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور تهران گفت: سرویس مدراس نباید دانش آموزان زیر 12 سال را براساس قانون در صندلی جلو سوار کنند.

سردار حسین رحیمی در گفتگو با مهر در مورد جزئیات وقوع اولین حادثه سرویس مدارس در پایتخت گفت: این خودرو پراید تاکسی بوده و جزو سرویس های مجاز بود. پس از بررسی های اولیه مشخص شد علت تصادف این سرویس لغزندگی جاده و عدم کنترل وسیله نقلیه بوده است.

وی ادامه داد: قانون برای سرویس مدارس و ایمنی دانش آموزان سختگیری بیشتری کرده است. رانندگان موظف هستند علاوه بر کنترل دوره ای ایمنی خودرو و داشتن معاینه فنی، از سوار کردن بیش از ظرفیت دانش آموزان خودداری کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور براساس قانون سوار کردن کودکان زیر 12 سال در صندلی جلو خلاف قانون است که این موضوع شامل سرویس مدارس نیز می شود. پلیس براساس قانون با متخلفان در این مورد برخورد می کند.

رحیمی با اشاره به اینکه تاکسیرانی به تعهداتش در مورد سرویس مدارس عمل نکرد تاکید کرد: قرار بود تمامی سرویس های مدارس مجاز برچسب ویژه را در ابتدای سال تحصیلی دریافت کنند اما بر خلاف موافقتنامه های موجود هنوز تعدادی از رانندگان برچسب های خود را دریافت نکرده اند. امیدواریم مدیرعامل جدید تاکسیرانی پایتخت به این موضوع توجه کرده و برچسب ها هرچه سریعتر به رانندگان واگذار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha