سلامت نیوز : مسعود کیمیاگر در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه چه غذاهایی برای مصرف در فصل سرما توصیه می‌شود گفت: ما طبقه‌بندی مشخصی برای مصرف غذا در فصل تابستان و زمستان نداریم و نباید این گونه تعبیر کرد که اگر در فصل زمستان غذاهای با طبع گرم مانند گردو بخورم گرم‌مان می‌شود یا اگر بستنی بخوریم سردمان می‌شود.

به گفته این متخصص تغذیه برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی در فصول سرد سال باید مصرف غذاهای حاوی ویتامین آ و ث را بیشتر کنیم.

وی گفت: مرکبات، سیب، طالبی و خربزه، سبزیجات مختلف به ویژه جعفری و گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین های آ و ث هستند و در کنار آن مصرف پروتئین هم می‌تواند کمک کننده باشد اما نباید فراموش کرد که این موارد باید در طی زمان مصرف شوند نه فقط در یک زمان خاص.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: اما از نظر روانی مردم در فصول سرد سال به غذاهایی با طبع گرم، سوپ، آش و حلیم بیشتر علاقه نشان می‌دهند ولی این بدان معنا نیست که این غذاها بدن را گرم نگه می‌دارند یا غذاهای سرد اثر معکوس دارند.

کیمیاگر ادامه داد: پیشگیری از سرماخوردگی در فصل سرما فقط با خوردن غذا اتفاق نمی‌افتد ولی با مصرف غذاهای حاوی ویتامین ث می‌توان دوره درمان بیماری را کوتاه کرد؛ به همین دلیل به افرادی که به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند توصیه می‌کنیم آب طبیعی مرکبات که کالری بسیار پایینی دارند را هم بسیار مصرف کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی به دلیل کمبود وقت از آبمیوه‌های صنعتی و بسته‌بندی استفاده می‌کنند و تاثیر این آبمیو‌ه‌ها نسبت به آبمیوه طبیعی چقدر است گفت: آبمیوه‌های بسته‌بندی دو دسته هستند که شامل صنعتی( حاوی شکر) و نکتارها تقسیم‌بندی می‌شوند‌. نکتارها شبیه به آبمیوه‌های طبیعی هستند و خواص آن بیشتر به آبمیوه‌های طبیعی نزدیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha