سلامت نیوز : هم زمان با برگزاری نخستین کنگره سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه از تمبر یادبود شصتمین سالگرد IPPF (فدراسیون جهانی خانواده) رونمایی شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ 153کشور جهان عضو فدراسیون جهانی خانواده  IPPF هستند که انجمن سلامت خانواده ایران(تنظیم خانواده سابق) نیز به عنوانی یکی از اعضای آن به مدت 17 سال در کشور فعالیت می کند همچنین عضو رسمی انجمن های منطقه جنوب آسیا فدراسیون جهانی خانواده است.
فعالیت انجمن سلامت خانواده ایران بر 5 محور پیشگیری از ایدز، بهداشت باروری جوانان، پیشگیری از سقط غیر ایمن، دسترسی به خدمات و آموزش و نیز جلب حمایت بیشتر جامعه و دولت است.

براساس این گزارش، نخستین کنگره سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه و شصمتین سالگرد تاسیس IPPF  هم  3 تا 5 آبان در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با حضور جمعی از شخصیت های علمی برگزار شد.از موضوعات این کنگره می توان به نقش مشارکت بین بخشی سازمان ها در امور داوطلبانه با رویکرد سلامت خانواده، نقش پرستار در سلامت خانواده، بارداری و بیماری های زمینه ای، نقش نوع زایمان درسلامت مادر، نوزاد و کودک، اخلاق حرفه ای در حوزه بهداشت باروری، ادغام خدمات بهداشت باروری و HIV/ AIDS مادران شاغل و گسترش خانواده، عوامل خطرساز در سرطان های شایع زنان و سلامت باروری در بحران اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha