سلامت نیوز :یک کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: اوقات غذا خوردن باید برای کودک شاد و نشاط انگیز باشد و از جر و بحث های خانوادگی در این زمان اجتناب شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سعیده معانی اظهار داشت: بهتر است والدین کودک را تشویق کنند که خودش غذا بخورد زیرا کمک بیش از حد برای غذا خوردن منجر به امتناع کودک از غذا خوردن می شود.وی افزود:‌ زمان غذا خوردن کودک باید کافی باشد ولی نباید بیش از 30 دقیقه طول بکشد اگر چه امروزه امکان غذا خوردن همه افراد خانواده بر سر یک سفره کمتر شده اما توصیه می شود که حداقل یک نفر همراه با کودک غذا بخورد.

وی تصریح کرد: در هر وعده،‌ نباید بیش از حد به کودک غذا داد و از شیرینی ها به عنوان جایزه استفاده کرد همچنین والدین باید کثیف شدن لباس و میز را به عنوان بخش طبیعی از فرآیند تغذیه کودک بپذیرند. همچنین بدانند بازی کردن کودک با غذا، زمان غذا خوردن را برای او شاد و دلپذیر می کند.

به گفته این کارشناس تغذیه، غذاهای مصرفی کودکان نه تنها باید از نظر تغذیه ای کنترل شده و حاوی مواد مغذی مناسب و متعادل باشد بلکه باید از نظر ظاهر جذاب بوده، به روش صحیح تهیه شوند و با نیاز های رشدی و فرهنگی کودک نیز هماهنگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بریدن تصویر غذاها از مجلات، ساختن اشکالی با مواد غذایی از قبیل میوه های خشک،‌ انواع تخمه ها،‌ آجیل ها و ماکارونی،‌ ساختن شکل با سبزی ها مانند هویج، سیب زمینی و مسابقه حدس زدن نوع غذاها از روی طعم آنها از جمله فعالیت هایی است که عادات غذایی مثبت را در کودکان به وجود می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha