سلامت نیوز : یک جراح پستان گفت: تمامی روش های جدید درمان در سرطان پستان که با استقبال بانوان در سراسر دنیا مواجه شده است، وقتی به طور کامل و نتیجه بخش قابل اجراست که مبتلایان به این بیماری در مراحل اولیه و به محض اطلاع از بیماری خود برای درمان و عمل جراحی اقدام کنند.

دکتر نسرین السادات علوی در گفت‌وگو با ایسنا ؛ با بیان اینکه در حال حاضر، درمان سرطان سینه با عمل جراحی حفظ سینه، در سراسر دنیا کاملاً پذیرفته شده است گفت: این عمل در ابتدا به صورت ساده و با برداشتن توده به همراه حاشیه ای از نسج سالم انجام می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی موارد این عمل جراحی به دلیل بزرگ بودن اندازه پستان ها یا قرار گرفتن توده در محل نامناسب به بدشکلی و عدم قرینگی پستان پس از عمل جراحی منجر می شد گفت: جراح پستان از طریق تلفیق روش های جراحی پلاستیک با عمل جراحی سرطان، بدشکلی های ناشی از عمل جراحی را به حداقل می رساند.

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از بانوانی که در مراحل اولیه سرطان پستان مراجعه کرده و تحت درمان جراحی قرار می گیرند، از نتیجه عمل خود کاملاً راضی و خوشحال هستند گفت: در بیمارانی که سینه های بزرگ و افتاده دارند، می توان علاوه بر برداشتن تومور سرطانی، در صورت تمایل بیمار سایز هر دو پستان را کوچک کرد؛ به طوری که بیمار پس از عمل جراحی نه تنها از درمان سرطان خود احساس رضایت می کند، بلکه در بسیاری موارد از بهبود کیفیت زندگی به دلیل کاهش حجم سینه ها خشنود است.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته بیماران در صورت برداشتن یکطرفه پستان ( که مدت ها تنها درمان سرطان پستان محسوب می شد)، تا آخر عمر از قرینه نبودن شدید در دو طرف تنه و عوارض استخوانی ناشی از آن رنج می بردند.

این جراح پستان با اشاره به اینکه درمان جراحی صحیح برای بیمار مبتلا به سرطان پستان اهمیت ویژه ای دارد گفت: در مواردی که بیمار با یک تومور سرطانی در سینه ای که افتادگی شدید دارد مواجه می شود، اگر با روش های معمول توده و حاشیه آن برداشته شود، نتیجه خوبی از نظر زیبایی نخواهد داشت و انجام رادیوتراپی نیز در این بیماران با مشکلاتی همراه است.

دکتر علوی یادآور شد: می توان از طریق تلفیق روش ماستوپکسی( تصحیح افتادگی سینه) با جراحی سرطان، در یک عمل جراحی هم تومور را به طور کامل برداشت و هم افتادگی سینه را تصحیح کرد که موجب بازیافتن زیبایی و رضایت بیمار و فراهم شدن شرایط برای رادیوتراپی بدون عارضه می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی روش های جدید درمان در سرطان پستان که با استقبال بانوان در سراسر دنیا مواجه شده است، وقتی به طور کامل و نتیجه بخش قابل اجرا است که مبتلایان به این بیماری در مراحل اولیه و به محض اطلاع از بیماری خود برای درمان و عمل جراحی اقدام کنند؛ زیرا در بعضی موارد دیده می شود که بانوان به خاطر ترس از دست دادن عضو خود درمان را به تعویق می اندازند که این تعلل موجب از دست رفتن شانس آنها در درمان همراه با حفظ زیبایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha