سلامت نیوز : رییس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: درمان‌های بحث برانگیز در روانپزشکی هنوز درمان‌های ثابت شده ای نیستند ولی گاهی اوقات بیش از حد معمول به این درمان‌ها بها داده می شود.

دکتر مهدی تهرانی دوست در گفت‌وگو با ایسنا ؛ گفت: درمان‌های بحث برانگیز در روانپزشکی کودک و نوجوان درمان‌هایی است که در سالهای اخیر در حوزه روانپزشکی کودک و نوجوان مطرح شده است که از جمله این درمانها می توان به تحریک مغناطیسی مغز و استفاده از نوروفیدبک اشاره کرد. گاهی اوقات بیش از حد معمول به این درمانها بها داده می شود.

وی افزود: تحریک مغناطیسی مغز دستگاهی است که امواج مغناطیسی ایجاد و این امواج قسمت های مختلف مغز را تحریک می کند،‌ این روش در افسردگی، ‌برخی اختلالات توام با توهم و هذیان می تواند تا حدی جایگزین درمان‌های دارویی باشد. البته تحقیقات در حال انجام است که فعلا برای افسردگی اواخر نوجوانی و بزرگسالی مورد تایید قرار گرفته است.

دکتر تهرانی دوست تصریح کرد: درمان نورفیدبک استفاده از یک سری بازی های رایانه ای برای تغییر امواج مغزی است، برخی مطالعات نشان داده است که مشکلات توجه و تمرکز را بهبود می بخشد ولی هنوز درمان ثابت شده ای نیست.

وی در پایان اضافه کرد: در برخی موارد مانند بیش فعالی، اوتیستیک می تواند مورد استفاده قرار گیرد ولی به طور قطعی نمی توان از آن به عنوان درمان اصلی استفاده کرد به خصوص در بیش فعالی که درمان قطعی درمان دارویی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha