چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5923

كاهش وزن شدید و زیاد مادر بعد از بارداری اول برای سلامتی دومین كودك وی خطرناك است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، نتیجه تحقیقات متخصصان بیمارستان زنان كومبه در دوبلین نشان می دهد، كاهش وزن و اضافه وزن زیاد بعد از بارداری اول منجر به بالارفتن فشارخون، دیابت و بروز مشكلات زایمانی حین بارداری دوم شود.
بنابراین گزارش، تابحال تحقیقات تنها بر روی تغذیه دوران بارداری متمركز شده بود، اما این مطلب كه تغذیه مادر بین دوران های بارداری هم بر روی كودك او تاثیرگذار بوده  مطلب جدیدی است كه این متخصصان به تازگی دریافتند.
براساس این گزارش، محققان با بررسی 207 هزار و 540 زن دریافتند زنانی كه بین دو بارداری خود اضافه وزن زیاد دارند در ماه های قبل و بعد از زایمان خود دچار مشكل و خطر می شوند و در زنانی كه بین دو بارداری خود كاهش وزن زیاد دارند، زایمان های زودرس بیشتر بروز می كند، بر همین اساس متخصصان تاكید دارند ،تكنیك های تغذیه مادر حین دوران بارداری و بعد از آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
آنان معتقدند نیمی از بارداری ها برنامه ریزی نشده صورت می گیرد و زنان باید اطلاعات بیشتری درباره تاثیر میزان وزن خود بر بارداری، زایمان، سلامت كودكانشان كسب كنند.
این گزارش می افزاید، متخصصان توصیه می كنند، همانطور كه چاقی بیش از حد بعد از بارداری درست نیست كاهش وزن زیاد برای رسیدن به وزن ایده آل نیز درست نیست و مادران تنها با تغذیه علمی و اصولی و درست و به مرور باید به وزن نرمال و قبلی خود بازگردند و به تاثیرات مخرب كاهش وزن زیاد هم بر روی خودشان و هم برای كودك بعدی شان فكر كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha