سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سوء تغذیه بزرگترین عامل مرگ و میردر کودکان است، گفت: پیامدهای ناشی از سوء تغذیه در کودکان باید جدی گرفته شود.

دکتر زهرا اصغری در گفت‌وگو با ایسنا ؛ افزود: سوء تغذیه نوعی بیماری به شمار می آید که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازهً یک یا چند ماده غذایی بروز می‌کند.وی گفت: سوءتغذیه در همه کشورهای جهان با نمودهای گوناگون از جمله؛ چاقی، بدخوری یا کم خوری دیده می‌شود.

دکتر اصغری در خصوص مهم ترین علل سوء تغذیه نیز عنوان کرد: از مهم‌ترین دلایل سوء تغذیه می‌توان به کمبود مواد غذایی و رژیم غذایی نادرست، قحطی‌ها، کمبودآب، جمعیت بسیار و گسترش فقردر ایجاد سوء تغذیه اشاره کرد.وی بیان کرد: سوء تغذیه با عث بروز بیماری و اختلالاتی در سیستم گوارشی و ایمنی بدن می شود که جذب بعضی مواد غذایی لازم برای متابولیسم، بدن را دچار مشکل می کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به تاثیرات سوء تغذیه در افراد، اظهار کرد: سوءتغذیه موجب بیمارهایی از جمله آنمی کواشیورکور، راشیتیسم ویا کوری می شود و کمبود آهن برای نوزادان شش تا24 ماه 40 تا60 درصد و کمبود ید 10 تا 15 درصد بر رشد مغز و هوش تاثیر می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha