سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه سیاستهای تشویقی جمعیتی باید تصاعدی باشد، گفت: ایجاد اشتغال برای والدین و بخصوص پدران دارای دو فرزند و بیشتر مهمترین بسته تشویقی برای افزایش جمعیت است.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با مهردر مورد بسته های تشویقی افزایش جمعیت افزود: باید سیاست های تشویقی برروی اشتغال متمرکز شود و نهادهای مسئول شغل های پایداری ایجاد کنند که مختص والدین دارای فرزند بیشتر باشد.وی گفت: البته در صورتیکه بتوانیم برای جوانان شغل های پایداری ایجاد کنیم در این صورت می توانیم آنان را به ازدواج و بچه دار شدن تشویق کنیم.

رئیس کمیسون اجتماعی مجلس به بسته پیشنهادی دیگری نیز اشاره کرد و افزود: سیاست های تشویقی باید تصاعدی باشد به عنوان مثال برای تولد فرزند اول 10میلیون، فرزند دوم 15 میلیون ، فرزند سوم 20 میلیون تومان و ... به والدین وام اعطا شود. عزیزی با اشاره به اینکه مهمترین بسته تشویقی همچنان ایجاد شغل پایدار برای جوانان است، گفت: در کنار آن نیز باید اقدامات فرهنگی اجرا شود چون اکنون خیلی از خانواده های متمکن از زیر بار بچه دار شدن شانه خالی می کنند. به گفته وی، اینگونه خانواده ها عواقب کار را نمی سنجند و نمی دانند که با داشتن دو یا سه فرزند امنیت روانی والدین تامین می شود به همین دلیل باید در این خصوص فرهنگ سازی درستی از سوی مسئولان ذیربط انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha