در حالیکه کم کم زمزمه‌‌هایی از افزایش تعرفه‌های درمانی در نیمه دوم سال به گوش می‌رسد اما معاون وزارت تعاون اعلام کرده که هیچ گونه افزایشی در تعرفه‌ها نخواهیم داشت.

پیشنهاد افزایش تعرفه از سوی نظام پزشکی
سلامت نیوز : 27 تیر ماه تعرفه‌های درمانی 20 درصد افزایش پیدا کرد و اعلام شد که تا پایان سال تعرفه‌ها ثابت می‌ماند اما هنوز 4 ماه از این قول و قرارها نگذشته بود که ساز بالا رفتن نرخ تعرفه‌ها دوباره اعلام شد.

دکتر نوروزی دبیر شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان نظام پزشکی نظر مکتوب خود را برای وزارت بهداشت برای طرح در کمیسیون‌های مربوطه اش مطرح کرده که تعدیل دوم تعرفه‌ها را در 6 ماه دوم سال در غالب حداقل 20 درصد افزایش بدون فشار به مردم دادیم و وزارت بهداشت هم این واقعیت را قبول دارد.

افزایش تعرفه‌ها بار اقتصادی بر دوش مردم تحمیل می‌کند

دکتر عمادی، معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: امسال 20 درصد تعرفه را افزایش دادیم و این امکان دیگر وجود ندارد که دوباره افزایش دهیم. با توجه به اینکه در قانون مشخص شده که همه ساله قبل از پایان سال باید تعرفه‌ها مشخص شود و افزایش مجدد تعرفه‌ها باید به اسفند موکول شود.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی تعرفه‌ها در تیر ماه تصریح کرد: دلیل این افزایش تاخیر 4 ماهه بود که باعث شد به مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توجه کنیم اما الان احساس می‌کنیم فشار به مردم وارد می‌شود بنابراین هیچ کس حق ندارد تعرفه‌ها را افزایش دهد و با آنها برخورد خواهد شد.عمادی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری‌ها معلوم است ما در وزارت بهداشت جلسات کارشناسی داشتیم و فعلا تصمیم بر این است که افزایش تعرفه نداریم.

هیچ مرکز درمانی حق ندارد تعرفه‌ها را افزایش دهد

سجاد رضوی، رییس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت در ادامه افزود: تعرفه‌ها هر سال توسط شورای عالی بیمه معلوم می‌شود و پس از اینکه به دولت رفت ابلاغ می‌شود. الان بحثی که وجود دارد این است که تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی و نظام پزشکی اذعان داشتند که هزینه‌ها بالا رفته و لازم است که بازنگری شود‌.وی گفت: ما از تعزیرات و اداره نظارت دانشگاه‌ها خواستیم که این افزایش‌ها را پیگیری و برخورد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha