کودکانی که در اتاق خوابشان به طور معمول یک یا دو وسیله الکترونیکی وجود دارد کمتر می‌خوابند و به همین دلیل بیشتر مستعد ابتلا به چاقی یا اضافه وزن هستند.

وجود لوازم الکترونیکی در اتاق خواب کودکان، آنها را مستعد چاقی می‌کند

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید در کانادا نشان داد کودکانی که در اتاق خوابشان لوازم الکترونیکی وجود دارد، بیشتر مستعد ابتلا به چاقی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از پزشکان کانادایی در این مطالعه دریافتند کودکانی که در اتاق خوابشان به طور معمول یک یا دو وسیله الکترونیکی وجود دارد کمتر می‌خوابند و به همین دلیل بیشتر مستعد ابتلا به چاقی یا اضافه وزن هستند.پزشکان دانشگاه آلبرتا در این مطالعه نشان دادند که یک ساعت خواب بیشتر در طول شب خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی را به ترتیب 28 و 30 درصد کاهش می‌دهد.

این بررسی روی 3400 دانش آموز کانادایی نشان داد که نیمی از دانش آموزان در اتاق خود یک تلویزیون، یک دستگاه DVD و یا یک دستگاه بازی ویدئویی، 21 درصد یک رایانه و 17 درصد نیز یک دستگاه تلفن همراه دارند. همچنین آزمایشات تایید کرد حدود 57 درصد این دانش آموزان در حالی که تصور می‌شود در ابتدای شب به خواب رفته‌اند اما در واقع هنوز بیدار و مشغول تماشای فیلم و تلویزیون هستند.به گفته کارشناسان، یک خواب شبانه خوب و کافی علاوه بر عادات الگوی زندگی سالم با بهبود بازده تحصیلی، کاهش اختلالات خلقی و سایر پیامدهای مثبت سلامتی ارتباط مستقیم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha