سلامت نیوز: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هر 3 ماه انبارهای داروهای بیماران مبتلا به HIV تجدید می‌شود گفت: هیچ مشکلی از نظر تأمین داروی بیماران مبتلا به HIV وجود ندارد.

عباس صداقت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت داروهای بیماران مبتلا به HIV اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیداتی که سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت اندیشید تاکنون احساس کمبود دارو نداشته‌ایم.

وی افزود: بخشی از داروهای مورد نیاز افراد مبتلابه ویروس ایدز وارداتی است و بخشی دیگر را در داخل کشور تولید می‌کنیم و تقریباً داروهایی که وارد کشور می‌کنیم مربوط به خط دوم درمان هستند که مثلاً برای مادران باردار استفاده می‌شود.

صداقت تصریح کرد: تاکنون  هیچ نوع ابراز نگرانی نسبت به کمبود داروی بیماران و افراد مبتلا به HIV دریافت نکرده‌ایم و یکی از علت‌های آن پیش‌بینی‌های لازم برای ذخیره یکساله بوده است ولی ما به طور مرتب هر 3 ماه داروهای ذخیره خود را تجدید کنیم و تا‌کنون با هیچ بحرانی مواجه نشده‌ایم.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت بیان کرد: سازمان غذا و دارو نیز عنوان داشته است که تمهیدات لازم در زمینه ارز مورد نیاز داروها را اندیشیده است زیرا تمام مراحل خرید، تأمین و توزیع دارو توسط سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد و بعد از تحویل به ما در سراسر کشور به دست بیماران می‌رسد.

صداقت تأکید کرد: در مجموع با برنامه‌ریزی‌های مسئولان سازمان غذا و دارو و تمهیدات لازم خوشبختانه با مشکل دارو برای بیماران مبتلا به HIV مواجه نشده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha