نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه واردکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، گفت: متأسفانه بر خلاف قول مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان تاکنون ارز مرجع برای واردات محصولات دارویی اختصاص داده نشده است.

سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه واردکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، گفت: متأسفانه بر خلاف قول مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان تاکنون ارز مرجع برای واردات محصولات دارویی اختصاص داده نشده است.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های دولتی به‌ویژه گمرک ایران در ترخیص نکردن داروهای وارداتی، تصریح کرد:‌ به‌طور حتم مصوبه که از سوی دولت تصویب و به تأیید بانک مرکزی می‌رسد نباید دچار بروکراسی و پروسه‌های اداری شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه هفته پیش مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی متعهد شدن که ارز واردات دارو را به‌طور کامل اختصاص دهند، گفت:‌ متأسفانه بر خلاف قول مسئولان تاکنون ارز مرجع برای واردات این محصولات اختصاص داده نشده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بانک مرکزی اختصاص ارز دارو را در اولویت‌های اصلی و نخست خود قرار داده است، افزود:  با این وجود هنوز شرکت‌های وارد کننده دارو و مواد اولیه درمانی برای واردات با مشکلات اعتباری روبه‌رو هستند.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه واردکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، یاد‌آور شد: این شرکت‌ها به‌علت افزایش تحریم‌ها  و نبود ارز قادر به واردات محصولات مورد نیاز نیستند، از این‌رو شاهد کمبود این‌گونه محصولات در کشور هستیم.

تأمینی‌لیچایی ادامه داد: هم‌اکنون به‌علت کاهش واردات مواد اولیه دارو، صنایع داروساز برای تولید محصولات خود با مشکل روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه بهداشت و درمان باید به جای واردات برخی داروها، در جهت تسهیل واردات داروهای خاص اختصاص داده شود یاد‌آور شد: متأسفانه در این بخش مشکلاتی جدی داریم؛ ولی معلوم نیست که چرا بانک مرکزی و دستگاه‌های مربوطه هیچ توجهی به حل و رفع این مشکلات ندارد.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه در آینده نزدیک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه‌ای را با بهمنی رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌کند، تصریح کرد: به‌طور حتم هر چه سریع‌تر باید مسأله اختصاص اعتبارات ارزی واردات دارو حل شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha