سلامت نیوز: مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه وزارت بهداشت مبنی بر الزام دانشگاه‌ها به راه‌اندازی بخشهای روانپزشکی در بیمارستان‌های عمومی،‌ از کمبود حدود 4000 تخت روانپزشکی در کشور خبر داد.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمار اختلالات روانپزشکی در کشور گفت: به طور کلی در حال حاضر حدود 4000 تخت روانپزشکی در کشور کمبود داریم. وزارت بهداشت برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده تا حداکثر طی سه سال آینده این کمبود جبران شود.

وی افزود: به منظور جبران تخت‌های روانپزشکی و همچنین انگ زدایی از اختلالات روانی، وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها تکلیف کرده است که هر بیمارستانی که افتتاح می‌شود حتما باید بخش روانپزشکی داشته باشد.

ناصحی ادامه داد:‌ در شهرستان‌هایی که با کمبود تخت روانپزشکی مواجه هستند نیز این بخشهای روانپزشکی باید در بیمارستان‌های موجود اضافه شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 7000 تخت روانپزشکی در کشور موجود است که باید به عدد حدود 11 هزار و 500 تخت برسد.

مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های آموزش‌ مهارتهای زندگی و همچنین آموزش مهارت‌های فرزند پروری از سوی وزارت بهداشت که در جهت پیشگیری از بروز اختلالات روانی به اجرا گذاشته شده، گفت: مهارت‌های کودکی را باید آموزش داد هرچه این آموزش‌ها بیشتر و کامل‌تر انجام شود در مورد ابتلا به اختلالات روانی نیز نقش پیشگیری بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: در کنار آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های فرزندپروری نیز در مورد والدین باید انجام شود. هرچه والدین در مورد مسائل پرورشی و تربیتی مهارت بیشتری داشته باشند در تربیت فرزندان خود موفق‌تر خواهند بود و این مسئله به طور مستقیم کاهش ابتلای فرزندان آنها به اختلالات روانی و همچنین اختلالات سوء مصرف مواد در آینده را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha