یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 59297
سلامت نیوز: استفاده از رژیم‌های غذایی بر پایه گیاهان تا حد زیادی می‌تواند موجب اصلاح و دفع بیماری‌های مزمن در بدن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه ساینس دیلی اكتشافات اخیر محققان در ژنتیك تغذیه‌ای نشان می‌دهد كه تركیبات زیست فعال موجود در گیاهان نقش مهمی در كنترل عوامل ژنتیكی و بیولوژیكی كه منجر به ایجاد بیماری‌های مزمن در بدن می‌شود. دارد.

براساس این گزارش محققان افزودند: آنتی‌اكسیدان‌های موجود در غذاهای گیاهی با رادیكال‌های آزاد كه می‌توانند باعث ایجاد التهابات مزمن و صدمه به سلول‌های بدن شوند، مبارزه می‌كنند.

نتایج حاصل از این گزارش حاكی است تركیبات گیاهی و گیاهان دارویی می‌توانند به كنترل ژن‌های مرتبط با بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان‌ها، دیابت نوع 2، چاقی و تجمع پلاك در سرخرگ‌ها كمك كرده و با دیگر اجزای سلولی كه باعث شكل‌گیری و بقای تومورها می‌شوند مقابله نمایند.

به گفته محققان افراد می‌توانند با تغییرات رژیم غذایی خود و سوق دادن آن به سمت بهره بردن از غذاهای سالم و مبتنی بر خواص دارویی گیاهان مانند استفاده از كنگر فرنگی یا آرتیشو، زیتون، دارچین، فلفل سیاه، آویشن و بسیاری دیگر از مواد غذایی كه خاصیت درمانی و آنتی‌اكسیدانی دارند، از ابتلا به بیماری‌های مزمن در خود پیشگیری كنند چرا كه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha