سلامت نیوز: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تاکید بر اهمیت استاندارد بودن مواد تزریقی در انجام اعمال زیبایی نظیر پروتز و بوتاکس،‌ اظهار کرد: طی تحقیقاتی مشخص شده است برخی مواد تزریقی تقلبی بوتاکس که در چین تولید می‌شود وارد کشور شده است. بایستی سیستم نظارتی دقیق‌تری از سوی وزارت بهداشت مستقر شود و پزشک و بیمار هر دو به اصل بودن مواد تزریقی توجه داشته باشند.

دکتر محسن بهمنی کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن هشدار نسبت به بروز عوارض ناشی از انجام اعمال زیبایی در ناحیه فوقانی صورت بر روی چشم در صورت عدم انجام معاینات و ملاحظات چشم پزشکی، عنوان کرد: گروه اول شامل اعمال جراحی زیبایی می‌شود که به صورت قانونی و توسط همکاران ما در رشته‌های جراحی پلاستیک، گوش، حلق و بینی، جراحی پلاستیک، پوست و مانند آن انجام می‌شود اما پزشک به مشخصه‌های بینایی توجهی نمی‌کند به عنوان مثال به هنگام انجام عمل لیفتینگ، تزریق بوتاکس یا رفع پف چشم به فعالیت غدد اشکی یا عضلات چشمی توجهی ندارد و در نتیجه ممکن است فرد را با مشکلاتی مواجه کند.

وی ادامه داد: اما گروه دیگر مربوط به انجام اعمال جراحی توسط افراد غیرمتخصص نظیر آرایشگرها می‌شود که به صورت غیرقانونی صورت می‌پذیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: متاسفانه هنوز تزریقات، فیت لنزهای رنگی و مانند آن در مکان‌هایی که پزشک حضور ندارد، انجام می‌شود که قطعا مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر اهمیت استاندارد بودن مواد تزریقی در انجام اعمال زیبایی نظیر پروتز و بوتاکس،‌ اظهار کرد: هر ساله کارگاهی در مهر ماه به منظور ارتقای ایمنی تزریقات در اطراف چشم برگزار می‌شود. مقاله‌ای در این کارگاه ارائه شد که مطرح می‌کرد 9 مورد ماده تقلبی بوتاکس وجود دارد که همه آن‌ها در چین تولید می‌شوند و متاسفانه همه 9 مورد آن در ایران مصرف می‌شود.

بهمنی افزود: بایستی سیستم نظارتی دقیق‌تری از سوی وزارت بهداشت مستقر شود. پزشکان نیز مسئول هستند و باید این اجناس تقلبی را معرفی کنند. اما متاسفانه به علت تفاوت قیمتی که مواد تزریقی اصل با تقلبی دارند، استفاده از مواد تزریقی تقلبی شایع‌تر می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با بیان اینکه این مواد تزریقی تقلبی به نام شرکت‌های معتبر وارد کشور شده در جامعه چشم پزشکی توزیع شده است، گفت: مسلما هر گاه بحث تفاوت قیمت پیش بیاید، مقوله «تقلب» اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: توجه به اصل بودن مواد تزریقی هم توسط بیمار، هم پزشک لازم است. بیماران باید از پزشک خود بخواهند که تگ ماده تزریقی را به آن‌ها تحویل دهد و از جنس آن ماده باخبر باشند. بنابراین آگاهی دوطرفه لازم است در این صورت میزان تقلب‌ها کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha