سلامت نیوز: مشاور آموزش ریاست سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به ارتقای سلامت دانش‌آموزان از آغاز توانمندسازی مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال احمر در سراسر کشور خبر داد.

نبی‌الله عشقی‌ثانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برخی روستاهای کشورمان به دلیل صعب‌العبور بودنشان و نداشتن مدارس دبیرستانی تردد دانش‌آموزان برای تحصیل بسیار سخت است که در این زمینه هلال احمر مجتمع‌های دانش‌آموزی را برای آنان احداث کرده است.

وی افزود: دانش‌آموزان در این مجتمع‌های دانش‌آموزی خدماتی از جمله اقامت، پذیرایی، خوابگاه و امور فرهنگی و تفریحی را دریافت می‌کنند و در همان شهر به دبیرستان می‌روند و پس از ساعت تحصیل در دبیرستان‌ به این مجتمع‌ها باز می‌گردند.

عشقی‌ثانی با اشاره به اینکه 16 مجتمع دانش‌آموزی هلال احمر در سراسر کشور به خصوص در استان‌هایی که دارای روستای صعب‌العبور است فعالیت می‌کند، گفت: خوشبختانه بیش از 60 درصد این دانش‌آموزان نیز پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان وارد دانشگاه می‌شوند.

وی بیان داشت: برای ارتقای سلامت و مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان دوره‌ توانمندسازی رؤسای مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال احمر آغاز شده است تا در این مجتمع‌ها که اکنون 500 دانش‌آموز در آن اقامت دارند دانش آموزان بتوانند از نظر تحصیلات، بهداشت و مسائل اجتماعی و فرهنگی ارتقا یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha