سلامت نیوز: مربی بین‌المللی فدراسیون جهانیIfbb با اشاره به رکوردشکنی آسیا یکی از ورزشکاران در حرکت(سرشانه) که برخی مربیان به وی توصیه دوپینگ کرده بودند، گفت: استفاده از مواد استروئیدی عوارض چرب شدن کبد و پرخاشگری را در بردارد.

اکبر خزایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رکورد شکنی ابراهیم قدرتی یکی از ورزشکاران کشورمان در حرکت سرشانه (هالتر از جلو) که طی آن رکورد آسیا شکسته شد، اظهار داشت: این ورزشکار در بدو شروع تمرینات خود برای این رکوردشکنی در آسیا نزد برخی مربیان رفته بود که آنان به وی برای انجام این رکورد شکنی پیشنهاد دوپینگ کرده بودند.

وی افزود: این رکورد شکن آسیا پس از نپذیرفتن دوپینگ که باید بیش از 30 میلیون ریال نیز هزینه می‌کرد با استفاده از تمرینات مداوم و تغذیه صحیح توانست پس از 8 ماه تمرین مستمر، رکورد آسیا در حرکت سرشانه (هالتر از جلو) را با انجام 1200 حرکت (هالتر از جلو) به مدت 7 دقیقه کسب کند.

خزایی بیان داشت: این ورزشکار اگر دوپینگ می‌کرد شاید زمان تمریناتش از 8 ماه به 4 ماه کاهش می‌یافت ولی دچار عوارض شدیدی از جمله چرب شدن کبد و بیماری پروستات می‌شد.

این مربی بین‌المللی فدراسیون جهانی Ifbb ادامه داد: به دلیل استفاده پرورش اندام‌کاران از مواد نیروزا و دوپینگ اکثر آنان به عوارضی همچون چرب شده کبد و جوش‌های صورت مبتلا می‌شوند ولی عمده عارضه‌ای که در آنان به راحتی مشاهده می‌شود رفتارهای روانی و عصبی است.

خزایی بیان داشت: توصیه می‌شود افراد از ورزشکاران غول‌پیکر که از داروهای نیروزا استفاده می‌کنند به جد دوری کنند زیرا این افراد به شدت عصبی و پرخاشگر هستند.

وی بیان داشت: ابراهیم قدرتی ورزشکار رکورد شکن سرشانه آسیا از ورزشکاران باقر شهر جنوب تهران بوده است که متأسفانه در رسانه‌ها به دلیل آزمون این رکوردشکنی در استان یزد، وی را ورزشکار یزدی عنوان می‌کنند.

خزایی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مربیان ورزشکاران را برای کسب نتایج ورزشی به داروهای ممنوعه و استروئیدی تشویق می‌کنند که این توصیه‌ها می‌تواند عوارض شدیدی برای ورزشکاران در بر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha