سلامت نیوز: یک متخصص پزشکی ورزشی، ورزش را بهترین راهکار کاهش وزن و تناسب اندام دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از افراد از تاثیر مفید و موثر ورزش در کاهش وزن و تناسب اندام بی‌خبر هستند و به جای انجام ورزش‌های روزانه برای کاهش وزن به مصرف انواع قرص‌های لاغری و رژیم‌های غذایی روی می‌آورند.

دکتر مریم ابوالحسنی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه لازم است افراد سالم هفته‌ای دو تا سه روز در هفته از ورزش‌های قدرتی استفاده کنند، افزود: ورزش‌هایی نظیر کار با وزنه، کار با دستگاه‌های قدرتی که باعث تقویت عضلانی افراد می‌شود ورزش‌های قدرتی گفته می‌شود و توصیه می‌شود افراد غیر از ورزش‌های هوازی مثل پیاده روی، دو تا سه روز در هفته از این ورزشها استفاده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ضروری است افرادی که بیماریهایی نظیر دیابت، قلبی عروقی، فشار خون و غیره دارند قبل از انجام ورزش‌های هوازی و قدرتی با مراجعه به متخصص پزشکی ورزشی برای خود نسخه ورزشی تهیه کنند.

دکتر ابوالحسنی همچنین ورزش‌های انعطاف پذیر را از دیگر ورزش‌های مفید و موثر برای سلامتی افراد دانست و اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد ورزش‌های انعطاف پذیر، نظیر نرمش‌های روتین و معمولی که برای انعطاف پذیری و کشش عضلات بدن مفید است را روزانه بطور مرتب انجام دهند.

این متخصص پزشکی ورزشی، ورزش را بهترین راهکار کاهش وزن و حفظ تناسب اندام در افراد دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از افراد از نقش بسزای ورزش در کاهش وزن و تناسب اندام بی‌اطلاعند در حالی که ورزش بهترین راهکار در کاهش فاکتورهای بیماری زا نظیر دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، کبد، مغز و بسیاری از بیماری های دیگر است که می تواند نقش کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها را در افراد انجام دهد.

دکتر ابوالحسنی در پایان دریافت نسخه ورزشی برای تمامی افراد را ضروری دانست و افزود: توصیه می‌شود تمام افراد بخصوص کسانی که بیماری‌های خاص دارند قبل از تنظیم برنامه‌های ورزشی خود با مراجعه به متخصصان پزشکی ورزشی برای خود نسخه ورزشی تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha