پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5932

در فصول گرم سال آفتاب سوختگی یکی از بیمارهای شایع پوستی است ، لذا توصیه می شود یک ربع قبل از خروج از منزل از کرم های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی 15 تا 25 استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایران، کک و مک جنبه های ارثی دارد و پوست اشخاص کک و مکی نسبت به اشعه فوق بنفش نور خورشید فوق العاده حساس است و پوست این افراد در صورت عدم محافظت نسبت به افراد غیر کک و مکی زودتر پیر خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، افراد کک و مکی بیشتر در معرض اثرات سرطان زائی نور خورشید خواهند بود، لذا به این افراد توصیه می گردد که از دوران کودکی از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند تا پوست حفظ شود و هم جلو پررنگ تر شدن و توسعه ضایعات گرفته شود.

در این گزارش آمده است ، برای حفظ بهداشت پوست و مو در فصل گرما می بایست روزانه استحمام کرد و از صابون ها و شامپوهای مناسب و استاندارد و با نظر متخصص پوست استفاده نمود.

شایان ذکر است ، به منظور جلوگیری از انتقال بیماریهای پوستی و قارچی توصیه می شود در پایان استفاده از استخر از شامپوهای محتوی زینک پی ری نبون، سلنیوم سولفاید و کتوکونازول هر یک الی دو هفته یکبار استفاده کرد.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی ایران آمده است ، برنزه کردن پوست به معنای پیر کردن پوست است لذا به افراد توصیه می گردد جدا از این عمل پرهیز نمایند وحتی المقدور به هنگام شنا کردن در فضای باز از کرم های و لوسیون های ضد آفتاب استفاده کنند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha