سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ با تلاش همه جانبه دانشگاه ها از ورود بیماری وبا به کشور جلوگیری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا افزود:‌ هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا از مرزهای غربی کشور گزارش نشده است البته هنوز زود است که بگوییم این بحث خاتمه پیدا کرده است ولی می توانیم بگوییم که موارد بیماری رو به کاهش گذاشته است.

وی افزود:‌ تاکنون این بیماری نتوانست در داخل کشور مشکلی ایجاد کند و همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با یک تلاش گسترده و همه جانبه از ورود این بیماری به کشور جلوگیری کردند.

گویا تصریح کرد: در این مدت 27 مسافر را شناسایی کردیم که همگی آن ها از کردستان عراق آمده بودند و همه آنها بلافاصله پس از تشخیص درمان شدند.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار خاطرنشان کرد:‌ وبا بیماری اسهالی است که توسط باکتری ایجاد می شود و از طریق آب و مواد غذایی آلوده به باکتری،‌ بیماری انتقال یافته و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی و مصرف آب و غذای آلوده، همه گیری ایجاد می شود.

گویا ادامه داد:‌ دوره نهفتگی بیماری وبا بین 12 ساعت تا 6 روز به طول می انجامد و طی این مدت، این بیماری در بیشتر افراد فاقد علایم بوده و یا به صورت اسهال خفیف بروز می کند بنابراین امکان شیوع از طریق مسافران آلوده و بدون علامت زیاد است.

وی اظهار داشت: اسهال، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، عطش فراوان و بعضا بدون دل درد از علائم بالینی این بیماری است و در کودکان،‌ بیماری ممکن است با تب، تشنج و عدم هوشیاری همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha