یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 59330
سلامت نیوز: داروی مورد استفاده در درمان بیماری گلوكوم می‌تواند باعث رشد مجدد موهای سر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محققان دانشگاه برادفورد با انجام سه دسته از آزمایشات خود بر روی سلول‌های انسانی و نیز بر روی سلول‌های مدلی از موش‌های آزمایشگاهی توسط بهره‌گیری از داروی مورد تائید جهت درمان بیماری گلوكوم به نام بیماتوپروست، راه حل جدیدی را برای رشد مجدد موهای سر ابداع كرده‌اند.

نتایج حاصل از این گزارش با آزمایشات انجام شده بر روی محیط كشت سلول‌های انسانی در فولیكول‌های موی در حال رشد از پوست سر انسان و نیز استفاده از این دارو در قسمت‌های طاس پوست مدلی از موش‌های آزمایشگاهی حاكی است این دارو می‌تواند نتایج قابل توجهی را برای درمان اختلالات رشد مو داشته باشد.

براساس این گزارش محققان افزودند:  در حال حاضر با توجه به این كه استفاده از این دارو از نظر ایمنی در انسان مورد تائید واقع شده است به نظر می‌رسد كشفی امیدوار كننده برای انتظار طولانی مدت مردان میانسال جهت رسیدن به زیبایی و ارتقاء كیفیت زندگی آنان باشد.

به گفته محققان، تحقیقات قبلی همچنین مزیت استفاده از این دارو را جهت رشد مژه‌ها و افزایش حجم آنان نشان داده‌اند و البته تحقیقات بیشتری برای درك چگونگی عملكرد فولیكول‌های مو لازم است كه می‌تواند منجر به ایجاد روش‌های جدیدی برای درمان و افزایش رشد موهای كم پشت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این دارو اسمی نداره ونمیشه بگین از کجا میشه این دارو رو تهیه کرد