سلامت نیوز: یک متخصص پوست و زیبایی، راه پیشگیری از خشکی پوست را در فصل سرما استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و چرب کننده و کم کردن استفاده از صابون و مواد شوینده مایع عنوان کرد.

دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما، اظهار داشت: در فصل سرما به علت خشکی و کاهش رطوبت هوا، پوست و بخصوص پوست‌های خشک بسیارآسیب پذیر می‌شوند.

به گفته ابراهیمی، سرما پوست افراد به خصوص افرادی که در محیط بیرون فعالیت داشته و در معرض باد سرد قرار می‌گیرند را دچار مخاطره کرده و موجب خشکی و حساسیت‌های پوستی می‌شود.

این متخصص پوست افزود: شدت حساسیت پوستی در فصل سرما در افرادی که زمینه حساسیت پوستی و اگزما دارند، بیشتر است.

ابراهیمی راه پیشگیری از خشکی پوست را در فصل سرما استفاده از کرم های مرطوب کننده و چرب کننده و کم کردن استفاده از صابون و مواد شوینده مایع عنوان کرد.

وی افزود: در صورت استفاده از صابون و مواد شوینده، بلافاصله باید از کرم‌های مرطوب کننده و چرب کننده استفاده شود.

ابراهیمی تصریح کرد: افراد باید برای جلوگیری از خشک شدن پوستشان به هنگام شستن لباس و یا ظرف از دستکش استفاده کنند و تماس پوست خود را با موادی نظیر نفت، بنزین و حلال‌هایی همچون آستون کمتر کنند.

وی استفاده از دستکش را برای افرادی که در معرض باد و هوای سرد هستند ضروری دانست و اظهار داشت: افراد باید گونه و بینی خود را نیز در هوا و باد سرد پوشیده نگه دارند.

ابراهیمی همچنین بر استفاده از لوسیون‌های بدن بعد از استحمام و استخر تاکید کرد.

این متخصص پوست در ادامه با تاکید براستفاده از کرم‌های ضدآفتاب در فصل پاییز و زمستان و حتی روزهای ابری، اظهار داشت: هر چند که نور آفتاب در فصل سرما کمتر از فصل گرماست، اما اشعه آفتاب می‌تواند اثرات مضری را برروی پوست ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha