سلامت نیوز: تمایل به رابطه ی جنسی در زندگی زناشویی و استفاده بهینه از آن، راهی است بسوی موفقیت و شادکامی در زندگی. به راستی با وجود مشغله های امروزی، آیا فرصتی را گذاشته اید تا به این مسئله و فواید آن فکر کنید.؟

یک رابطه جنسی سالم مساوی است با زندگی بهتر. این موضوع را جدی بگیرید. مطالعات اخیر توسط دکتر هلن فیشر به روی چهل هزار زوج جوان، نشان داده است که وجود رابطه ی سالم و لذت بخش در آنها، تأثیر بسزایی در افزایش بازدهی کاری داشته است. در حین یک رابطه ی جنسی، بدن اکسیتکسین ترشح می کند که به دنبال آن آرامش را در روح و جسم ما به دنبال دارد. همچنین ترشح دوپامین و تستسترون و دیگر تغییرات شیمیایی در بدن، تأثیراتی چون، خوابی راحت، افزایش خلاقیت، تمرکز بر امور کاری، افزایش اعتماد به نفس را در پی دارد. داشتن یک رابطه ی جنسی سالم، موجب افزایش انگیزه، اتکاء به نفس، آرامش و در نهایت کاهش هنجار های محیط کاری و افزایش کارآیی می شود. به عبارت دیگر یک فرد با داشتن یک رابطه ی جنسی لذت بخش، توان کاری خود را در جهت نیل به موفقیت ها بالا می برد.

با ارضاء کامل از رابطه ی جنسی خود در زندگی، در ایجاد ارتباطات اجتماعی و کاری، موفقیت های بی شماری را کسب می کنید. با جود حس تمایل به برقراری دوباره ی این رابطه، انگیزه ای است که همچون موتوری قوی شما را بر آن می دارد تا امور روزانه خود را سریع ولی به نحوی صحیح به اتمام برسانید تا خود را به منزل و همسر خود برسانید! به گفته ی Ian Kerner ؛ نویسنده ی کتاب " عشق و تمایلات"؛ با یک رابطه ی جنسی دلنشین و ترشح اندورفین در اعماق وجود خود، حس زندگی و اطمینان را افزایش می دهید.

در مقابل، نداشتن یک رابطه ی شیرین در زندگی عواقب خاص خود را در بر دارد. صبحگاه با عدم ارضا و برقرار نکردن این رابطه بطور دلخواه، با اعصابی متشنج، ناامیدانه و عدم تمرکز بروی امور روزمزه، روبرو می شوید. در این صورت است که بسوی انحرافات اخلاقی و فساد اجتماعی تمایل بیشتری خواهید یافت و درنتیجه ی آن، آسیب پذیرتر می شوید. با یک رابطه ی جنسی خوب، هر یک از طرفین از اشتباهات یکدیگر به آسانی می گذرند و در برخورد با محیط بیرونی و اجتماعی همخوانی بیشتری را دارند.

شما در چه وضعیتی هستید؟ دکتر هلن فیشر همواره توصیه می کند که زوج ها باید کیفیت رابطه ی جنسی خود را بر دیگر مشغولیتهای بلا استفاده ولی تکراری روزمره زندگی ( همچون، ساعتها جلوی تلویزیون نشستن، مکالمه های تلفنی بی ثمر و درواز مدت و دیگر مختلات زندگی ) ، ترجیح دهند. اگر احساس می کنید که در رابطه ی خود آن حس عاطفی مناسب را ندارید، سعی کنید رومانتیک تر باشید. به نیازهای جنسی همسرتان اهمیت دهید و بدانید که هدف از یک رابطه تنها زاد و ولد نیست!
و حالا صادقانه از خود بپرسید: آیا از یک رابطه ی جنسی خوب بهره مند هستید؟ اصلا" به این موضوع اهمیتی می دهید؟ نیازهای جنسی طرف مقابل خود را می شناسید؟ اگر پاسخ شما منفی است، به فکر تعمقی دیگر به روی رابطه خود باشید. حتی موارد اشتباه خود را یادداشت کنید و سعی به اصلاح آن کنید. حداقل امتحان کنید و این بار ببنید که واقعا" نیازهای هر دو طرف شما بر آورده می شود؟

منبع : سایت مردمان


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha