پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5936

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از وضعیت حمایت های بیمه ای رضایت ندارند.

دکتر فخرالدین حیدری در گفتگو با مهر، افزایش 11 درصدی تعرفه بخش دولتی را، گره گشای مشکلات بهداشت و درمان ندانست و گفت: واقعیت این است که تعرفه پزشکان کم است ، اما افزایش تعرفه ها نیز موجب پرداخت هزینه های درمانی بیشتر از جیب مردم می شود.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه بیمه ها، تعرفه های بالا را پوشش نمی دهند، تصریح کرد: حدود 75 درصد هزینه درمانی در بخش خصوصی از جیب مردم پرداخت می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وضعیت، زمانی مطلوب خواهد بود که این سهم برعکس شود و بیمه ها، 80 درصد تعرفه های درمانی را بپردازند.

حیدری ضمن تایید این موضوع که همگان از مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور اطلاع دارند اما تا کنون اتفاق مثبتی در این حوزه صورت نگرفته است،گفت: متاسفانه آنچه در طول سالهای گذشته و حال، شاهد آن بوده ایم، طرح صورت مسئله بوده است اما کمتر به ارائه راه حل پرداخته ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نقش قوه مقننه را کمتر از قوه مجریه ندانست و گفت: طرح مسائلی که با سلامت مردم در ارتباط است، هیچ گاه نباید کم رنگ شود و نمایندگان مجلس نیز می توانند با فراخواندن مسئولان امر، مجدد طرح موضوع کنند تا بتوان به راهکاری رسید. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha