برای اولین بار در مشهد عمل "گرفت‌گذاری "(لوله‌گذاری ) بدون عمل جراحی قلب باز با موفقیت در بیمارستان فوق تخصصی رضوی این شهر انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی در این عمل كه توسط دكتر "عرفات" پزشك خارجی مقیم تركیه انجام شد عمل"گرفت‌گذاری "بدون شكافتن سینه و تنها با ایجاد برش در ناحیه كشاله ران انجام و از طریق شریان، "گرفت" در داخل آئورت قلب قرار داده شد.

در میزگرد علمی كه به همین منظور در بیمارستان رضوی برگزار شد، رییس انجمن جراحان قلب ایران گفت: بیمارستان فوق تخصصی رضوی دارای امكانات بسیار خوب درمانی در سطح منطقه می‌باشد و امیدواریم با استفاده از علم و تجارب اساتید داخلی و خارجی و برگزاری سمپوزیم‌های مختلف این بیمارستان در جراحی قلب پر توان عمل كند.

دكتر"محمدعلی یوسف نیا" تعداد جراحان قلب كشور را حدود ‪ ۲۰۰‬نفر ذكر كرد و افزود: جراحی قلب در ایران بسیار پیشرفت كرده و با وجود پزشكان مجرب و مراكز درمانی مجهز اغلب بیماران در داخل كشور قابل معالجه‌هستند و نیازی به اعزام آنها به خارج كشور، مگر در موارد نادر،وجود ندارد.

یكی از متخصصان جراحی قلب مشهد نیز در سخنانی گفت: روش عمل گرفت‌گذاری از سال ‪ ۱۹۹۱‬در جهان آغاز شد و برای بسیاری از بیماریهای آئورت مناسب است.

دكتر"احمد رجایی خراسانی" افزود: در گذشته این عمل در تهران و روی آئورت شكمی و سینه‌ای انجام شده است.

این جراح برجسته قلب مدت زمان انجام"گرفت‌گذاری " را حدود ‪ ۴۰‬دقیقه ذكر كرد و اظهار داشت: این مدت زمان در مقایسه با عمل جراحی قلب باز بسیار اندك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha