سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، از ساخت مرکز هدایت عملیات بحران سیار در داخل خبر داد و گفت: هزینه ساخت و تجهیز این خودرو حدود 320 میلیون تومان بوده است که اعتبار آن از محل امکانات اورژانس تهران و کمک ستاد وزارت بهداشت تامین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر غلامرضا معصومی صبح دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه پدافند غیرعامل در ساختمان اصلی وزارت بهداشت، اظهارداشت: کارکرد این خودرو برای مواقعی است که در منطقه ای که دچار بحران شده است، تمامی ارتباطات مخابراتی قطع شده و این خودرو می تواند از تمامی امکانات ماهواره ای، تلفن همراه و... بهره بگیرد تا بتواند مجددا یک ارتباط خوب با سایر مراکز امدادی کشور برقرار سازد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تنها یک دستگاه از این خودرو به مرحله ساخت رسیده است، افزود: به رغم تمامی مشکلاتی که در مسیر ساخت این مرکز سیار داشتیم، از یک سال قبل با همکاری اساتید دانشگاهی توانستیم این مرکز سیار هدایت عملیات بحران را آماده بهره برداری کنیم.معصومی در خصوص هزینه ساخت این مرکز سیار، اظهارداشت: هزینه ای که یک سال قبل برای خودرو صورت گرفته است 120 میلیون تومان بوده و حدود 200 میلیون تومان هم برای امکاناتی که در داخل خودرو تجهیز شده، هزینه شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور با اعلام اینکه حداقل برای 9 قطب مدیریت بحران کشور این مرکز سیار هدایت عملیات بحران را نیاز داریم، افزود: این مرکز سیار در منطقه خاورمیانه مشابه ندارد و می توان به جرات گفت که پیشرفته ترین مرکز سیار هدایت عملیات بحران است که توسط ایران ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha