دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 59402

محرومیت از خواب یا برهم زدن تعادل انرژی، از داشتن وزن ایده‌آل جلوگیری می‌كند.

سلامت نیوز : نتیجه یك مطالعه با بررسی مقالات منتشر شده در سال‌های 20011 تا 1996 به‌منظور ارزیابی تأثیرات كم‌خوابی بر تعادل انرژی و تنظیم وزن بدن، و نیز اندازه‌گیری هورمون‌های مرتبط با چاقی نشان داد در حالی كه تمركز بر رژیم غذایی و ورزش می‌تواند باعث لاغری شود انجام تغییراتی در الگوهای زندگی روزمره از جمله خواب به كنترل وزن كمک می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ نتایج حاصل از این گزارش با تجزیه و تحلیل افراد مورد مطالعه افزود: كمبود خواب می‌تواند باعث تغییراتی در مجموعه‌ای از الگوهای بدن شامل كاهش حساسیت به انسولین، افزایش هورمون گرلین و كاهش هورمون لپتین در بخش عمده‌ای از افرادی كه خواب كافی ندارند، شود.

براساس این گزارش محققان افزودند: تغییرات در هورمون‌های گرلین و لپتین، مصرف انرژی در میان افراد مورد مطالعه را تحت تأثیر قرار داده و حتی توانسته باعث تقویت گرسنگی شود. به گفته محققان، این مطالعه بیش از 35 درصد از بزرگسالان آمریكایی چاق هستند و بیش از 28 درصد آن‌ها خوابی كمتر از 6 ساعت در شب دارند و این مقاله با ارزیابی الگوهای خواب فردی نشان می‌دهد كه داشتن یک خواب كافی به‌طور منظم باعث كنترل وزن شده و اثرات زیادی در مدیریت وزن بدن دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha