سلامت نیوز : امیدوار رضایی صبح امروز در حاشیه افتتاح بخش تخصصی ابن‌سینا بیمارستان لقمان که با حضور ابوترابی، نایب رئیس مجلس انجام شد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه که مصوبات متعددی در زمینه حوزه سلامت داشت. بخش تخصصی بستری ابن‌سینا بیمارستان لقمان را به عنوان یک الگو در حوزه خدمات استاندارد به بیماران راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: راه‌اندازی بخش تخصصی ابن‌سینا بیمارستان لقمان در ادامه هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها است که امیدواریم. اختیارات و بودجه‌ها از وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقال یابد.رضایی تصریح کرد: مسلماً با بهره‌گیری از اساتید و اعضای هیئت علمی می‌توان اعتبارات را با هیئت امنایی کردن بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها بهتر مدیریت کرد.

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: باید مدیریت‌ها نوع هزینه‌کردها را جدی بگیرند و بودجه‌ها را بهتر و بر اساس اولویت‌بندی هزینه کنند و ما نیز در این زمینه توانسیتم با حمایت نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بخش تخصصی ابن‌سینای بیمارستان لقمان را با توجه به سال اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کنیم.رضایی ادامه داد: باید مقررات زائد از حوزه سلامت برداشته شود و بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها به سمت هیئت امنایی شدن پیش روند که لازمه آن اعتماد به پرسنل و پزشکان است زیرا ما می‌توانیم با هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها با کمترین هزینه خدمات به بیماران را با بهترین نحو ارائه کنیم.

وی با اشاره به امکانات بخش تخصصی ابن‌سینا بیمارستان لقمان از جمله 18 تخت بستری با امکانات پزشکی و رفاهی افزود: 80عضو هیئت علمی در رشته‌های مختلف با در نظر گرفتن تعرفه دولتی در این بخش به بیماران بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.رئیس بیمارستان لقمان تصریح کرد: در حال حاضر تقاضا داریم تا بیمه‌های تکمیلی که با بیمارستان‌های خصوصی قرارداد منعقد می‌کنند با بیمارستان‌های دولتی نیز قرارداد منعقد کنند و امروز عنوان می‌کنم که بخش تخصصی ابن‌سینا بیمارستان لقمان بهترین خدمات بستری را با یک سوم هزینه‌های خدمات بستری در بیمارستان‌های خصوصی ارائه می‌دهد.

رضایی گفت: در بخش تخصصی ابن‌سینا بیمارستان لقمان تمام فرآیند پذیرش، برنامه‌های درمان، مشاوره‌ها و در نهایت ترخیص بیمار در یک مکان صورت می‌گیرد و دیگر با مشکلات کنونی بیماران در بخش‌های دولتی مواجه نخواهیم بود.وی خاطرنشان کرد: اکنون بیشترین مشکل ما عدم انعقاد قراردادهای بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های دولتی است درحالی که همین بخش تخصصی ابن‌سینا بیمارستان لقمان بهترین خدمات بستری بخش‌های بیمارستان‌های خصوصی را با یک سوم هزینه ارائه می‌دهد که البته در این زمینه برای انعقاد قرارداد با بیمه مرکزی صحبت‌های شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha