سلامت نیوز: دومین نشست مشترک رؤسا و نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی با نمایندگان سازمان‌های بیمه‌ای به میزبانی سازمان نظام پزشکی به عنوان سازمان مورد وثوق طرفین و به منظور حل مشکلات بیماران بیمه شده، در حالی برگزار شد که برخی از قراردادهای بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی در سال 91 تمدید نشده و نگرانی از بی‌اعتمادی جامعه پزشکی از بیمه‌ها افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، نشست مشترک رؤسا و نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی تهران و شرکت‌های بیمه‌ای دولتی و خصوصی به منظور تسریع در تمدید قراردادهای بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی با حضور رئیس کل، معاونان و مسؤولان سازمان نظام پزشکی روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه در محل این سازمان برگزار شد.

دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جلسه قبلی نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی تهران و شرکت‌های بیمه‌ای که دوم خردادماه برگزار شد، گفت: با گفتگوهای انجام شده در آن جلسه انتظار داشتیم که تفاهم لازم برای تمدید قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی صورت گرفته باشد و مشکلات بیماران در این خصوص حل شود که متأسفانه تاکنون این اقدام انجام نشده است.

وی افزود: یكی از مسایل طرح شده از سوی سازمان نظام پزشكی در جلسه اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی موضوع عدم تمدید قراردادهای بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی و سرگردانی بیماران است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه نیز بررسی مشکلات و موانع سر راه تمدید قراردادهای بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی با شرایط فعلی اقتصادی و تعرفه‌ها است تا در صورت نیاز ما هم در کنار شما بتوانیم با پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم زمینه تمدید هر چه سریع‌تر این قراردادها را فراهم کنیم.

در ادامه جلسه، دکتر زالی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی با اشاره به تشکیل کار گروه ویژه‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی با حضور نمایندگان این سازمان، بیمارستان‌های خصوصی و شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی برای مذاکره و حل مسایل طرفین، پیشنهاد کرد که فعالیت این کار گروه جدی‌تر دنبال شود و اختلاف‌نظرهای موجود توسط این کارگروه پیگیری شود.

وی افزود: تاکنون در بخش درمان غیر دولتی، بیشترین همراهی و تعامل با بخش سلامت جامعه از سوی بیمارستان‌های خصوصی صورت گرفته است بنابراین جا دارد از بیمارستان‌های خصوصی و انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی و مواضع عادلانه آنها تقدیر و تشکر نمود.

دکتر زالی با اشاره به ضرورت خوشنامی و اعتبار در فعالیت بیمه‌ها، عنوان کرد: یکی از اصول مهم فعالیت بیمه‌ها در جامعه میزان اعتبار و اعتماد مردم و اقشار مختلف به بیمه‌ها است در حالی که متأسفانه بدهی‌های سنگین بیمه‌ها به جامعه پزشکی موجب تنزل اعتبار این بیمه‌ها در بین برخی از پزشکان خوشنام و بیماران مراجعه‌کننده به آنها شده است که در آینده فعالیت مفید بیمه‌ها را دچار چالش خواهد کرد.

در ادامه تعدادی از رؤسای بیمارستان‌ها مشکلات مربوط به تمدید قراردادهای سالیانه بیمه‌های تکمیلی با این بیمارستان‌ها را مطرح کردند و در پاسخ تعدادی از مسوولان و نمایندگان سازمان ها و شركت های بیمه ای به مسایل و دغدغه های آنان پاسخ دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha