سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 59419
سلامت نیوز : تحریم برای كشور ما اتفاق تازه‌ای نیست. ما در طول8 سال جنگ تحمیلی هم شاهد چنین تحریم‌هایی بودیم اما تحریم‌ها هیچ‌گاه به این شكل انجام نمی‌شد. اولا این تحریم‌ها از سوی سازمان ملل كه یك شخصیت حقوقی و بین‌‌المللی است ابلاغ نشده است. بلكه تحریم های غیرقانونی و خودساخته‌‌ای است كه از سوی چند كشور زورگو تحمیل شده‌‌اند. همچنین در هیچ‌زمانی حتی در زمان جنگ، تحریمی كه از سوی سازمانی قانونی و بر مدار قانون نوشته شد و به امضای شورای امنیت سازمان ملل رسید، هرگز شامل اقلام دارویی و ملزومات ضروری از جمله مواد غذایی نشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ درست است كه پیشرفت صنایع غذایی و دارویی در كشور اكنون در شرایطی قرار دارد كه می‌توان بخش بزرگی از نیازها را پاسخ داد اما هیچ كشوری نمی‌تواند بگوید كه همه ملزومات و مواد مورد نیاز و ضروری را به صورت كامل در داخل تولید می‌كند.

بسیاری از كشورهای پیشرفته هم مواد اولیه خود را از سایر كشورها تامین می‌كنند و از این قاعده مستثنا نیستند. اما امروز برخلاف قوانین بین‌المللی و انسانی بسیاری از مواد دارویی مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج شامل اقلام تحریمی شده‌اند و متاسفانه آسیب پذیرترین قشر جامعه یعنی بیماران را به مشقت انداخته اند. رسانه‌ها باید تلاش كنند این مظلومیت و شرایط غیرانسانی كه از سوی چند كشور زورگو به مردم مظلوم ایران تحمیل شده را به گوش مردم جهان برسانند. همچنین انتظار می‌رود كه مجامع عمومی و به ویژه سازمان ملل و كشورهای عضو اجلاس عدم متعهد برای حل این شرایط و فشار بر كشورهای زورگو وارد عمل شوند. مردم ما مردم صبوری هستند. در عین حال همواره بر حقوق قانونی خود برای به دست آوردن حق‌شان تلاش كردند.اما در مقابل زورگویی‌ها و رفتارهای غیر انسانی دشمنان ‌شان در محورهای مختلف اقتصادی و علمی و حتی نظامی مقاومت كردند و هیچ‌گاه از حقوق‌شان دست نكشیدند و تلاش كردند با منطقی‌ترین و انسانی‌ترین روش‌ها حقوق خود را استیفا كنند.

البته به موازات این مقاومت‌ها، هر روز بر شدت ددمنشی و رفتارهای غیر انسانی دشمنان اضافه شده است. این در حالی است كه حتی زمانی كه صدام حسین از سوی همه سازمان‌های متعدد بین المللی به عنوان متجاوز شناخته شد، در قطع‌نامه‌های متعدد علیه عراق، هیچ‌گاه مواد غذایی و دارویی كه می‌تواند سلامت زنان و كودكان را به خطر بیندازد، شامل تحریم نشد. اما امروز به رغم اینكه از سوی سازمان‌های بین‌المللی جرمی برای كشور ما شناخته نشده اما تحریم‌ها روی مواد غذایی و دارویی تاثیر گذاشته تا آسیب پذیرترین قشر جامعه برخلاف قوانین جهانی و انسانی تهدید شود و به این ترتیب فشارها را به ایران زیاد كنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha