سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 59430

سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ کارنامه ارائه شده در بخش سلامت مثبت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حمید حسینی در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه سراسر کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که نظام جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌ها داشت خوشبختانه نظام سلامت از این امتحان در سال‌های اخیر آبرومندانه بیرون آمد و توفیقات زیادی را در بخش‌های مختلف سلامت در حوزه تولید دارو با فناوری بالا، پژوهش و تحقیقات علمی داشته‌ایم.وی ادامه داد:‌ با وجود مشکلات زیادی که پیش رو داریم مانند کمبود سرانه،‌ کمبود اعتبارات و مشکلات بین بخشی که وزارت بهداشت با دیگر دستگاه‌ها دارد با کمک مسئولان در دانشگاه‌ها و ستاد مرکزی کارنامه خوبی را در بخش سلامت ارائه داده‌ایم.

حوزه روابط عمومی فعال‌ترین حوزه در ستاد دانشگاه‌ها

دکتر حسینی ابراز داشت: یکی از حوزه هایی که در سال های اخیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فعالیت‌های خوبی انجام داده است حوزه روابط عمومی است و این فعالیت‌ها در سفرهای استانی و بازدیدهای وزیر بیشتر به چشم می خورد.وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها به تازگی در موضوعاتی مانند آموزش، الکترونیک، خبر، سایت‌ها و ارتباطات مردمی بسیار خوب عمل کرده و شاهد نتایج بسیار خوب آن در دانشگاه‌ها و نظام سلامت بوده‌ایم.

دکتر حسینی در ادامه گفت: در حال حاضر دانشگاه ها با ابتکار و خلاقیت‌هایی که دارند از ستاد دانشگاه‌ها جلوتر کار می‌کنند و این امر نشان دهنده اراده قوی در بین همکاران روابط عمومی است.

ضرورت برگزاری جلسات تحلیلی در حوزه ستادی دانشگاه‌ها

دکتر حسینی بیان کرد: به طور هفتگی با مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت جلسات منظمی را در خصوص آخرین اخبار و تحولات رسانه ها و موضوعات مرتبط با سلامت برگزار می‌کنیم که نتایج این جلسات در شورای معاونان مطرح می شود.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت: اگر مدیران روابط عمومی در دانشگاه ها و سازمان‌های وابسته این جلسات را به طور هفتگی با مدیران زیر مجموعه‌های خود برگزار کنند می‌توانند بحث رسانه ها و مشکلات پیش روی مردم را مدیریت کنند.

دکتر حسینی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می تواند به تعامل بین رسانه ها و مسئولان دانشگاه ها کمک کند بازدید از خبرگزاری ها و روزنامه‌های محلی است و تأثیر این بازدیدها و نشست‌ها قطعا در نزدیک کردن افکار رسانه‌ها و مسئولان بسیار مؤثر است.

بحث آموزش یکی از چالش‌های مهم در روابط عمومی‌ها

وی با بیان این که دوره های خوبی در خصوص بحث خبر و اطلاع رسانی در ستاد مرکزی برگزار شده است،‌ گفت: نباید دانشگاه ها از حوزه های مختلف خبری و اطلاع رسانی عقب باشند و لازم است که اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنند، در غیر این صورت روابط عمومی ها دچار روزمرگی و کارافتادگی می شوند.

دکتر حسینی تصریح کرد: همیشه باید مسائل جدید در حوزه آموزشی را بررسی کرده و بر پایه آن نیازهای آموزشی را مرتفع کنیم.وی ادامه داد: در دانشگاه ها باید در بحث الکترونیک، سایبر، فضاهای مجازی، تدوین و عکس کلاس های آموزشی برگزار شود و آماده همکاری و حمایت مالی از این موضوع هستیم.

دانشگاه ها باید به موضوعات نگاه تحلیلی داشته باشند

دکتر حسینی با بیان این که در روابط عمومی ها سه نگاه «تبلیغاتی»، «تبیینی» و «تحلیلی» مطرح است،‌ گفت:‌ متأسفانه بسیاری از روابط عمومی‌ها تبلیغاتی شده‌اند و نگاه مدیراین است که باید همواره تعریف و تمجید صورت بگیرد و کمتر به معضلات پرداخته شود.وی عنوان کرد: اگر روابط عمومی ها این دید را داشته باشند نمی توانند در عرصه ارتباطات با مردم و رسانه ها تعامل خوبی داشته باشند و بی‌اعتمادی مردم را به همراه دارد.

مدیر مسئول پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا بیان کرد: در بعضی از روابط عمومی ها مشاهده می شود که از نگاه تبلیغی یک گام جلوتر آمده و نگاه تبیینی دارند و فقط در صورت مشاهده مشکل تازه ای فعالیت خود را آغاز می کنند.

دکتر حسینی اذعان داشت:‌ طی یکی دو سال اخیر برخی از دوستان در روابط عمومی ها یک قدم جلوتر رفته اند و به مسائل نگاه تحلیلی دارند و این امر را در وب دا و اخبار و گزارشاتی که برای ما ارسال می شود مشاهده می کنیم که این اتفاق بسیار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ روابط عمومی ها باید از مشکلات و موضوعات حوزه سلامت یک قدم جلوتر باشند تا بتوانند بحث های مطرح شده را مدیریت کنند و لازم است که از نگاه تبلیغی و تبیینی فاصله گرفته و یک روابط عمومی فعال و تحلیلی داشته باشیم.

گفتنی است، ‌اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه سراسر کشور صبح امروز با حضور دکتر آقاجانی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی،‌دکتر شریعتی مدیر اجرایی برنامه پزشک خانواده و دکتر سید حمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با محوریت برنامه پزشک خانواده برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha