سلامت نیوز : متخصصان بهداشت عمومی در هند تاکید کردند این روزها مردم در اغلب کشورها و بویژه در شهرهای بزرگ ترجیح می‌دهند حتی برای طی کوتاه‌ترین مسافت‌ها از اتومبیل استفاده کنند و همین امر به معضل چاقی در عصر حاضر دامن زده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان بهداشتی عمومی هند در یک شرکت بیمه سلامت «ماکس بوپا» تاکید کردند: در حالی که این روزها تمایل مردم برای استفاده از خودرو بویژه اتومبیل شخصی رو به افزایش است، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رهایی از بحران چاقی، پیاده‌روی بیشتر در طول روز است.این کارشناسان می‌گویند در حال حاضر در سراسر جهان تعداد افرادی که در طول روز پیاده‌روی می‌کنند، همچنان رو به کاهش است.

این مطالعه نشان می‌دهد افزایش تعداد افرادی که صاحب خودروی شخی هستند، منجر به افزایش نرخ چاقی در میان رانندگان و صاحبان خودروها شده است. همچنین تمایل والدین به جابجا کردن کودکانشان با خودروی شخصی نیز باعث افزایش نرخ چاقی و اضافه وزن در بین کودکان شده است.مطالعات نشان می‌دهد که بین سال‌های 1969 تا 2009 میلادی در آمریکا تعداد کودکانی که پیاده یا با دوچرخه به مدرسه می‌رفته‌اند از 48 درصد به 13 درصد کاهش یافته است. پزشکان تاکید دارند که 15 دقیقه پیاده‌روی در روز حداقل سه سال به متوسط طول عمر انسان اضافه می‌کند و خطر مرگ زودهنگام را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha