سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 59444
سلامت نیوز : معمولا برای خانواده‌هایی كه فرزند كوچك دارند، تهیه لباس یكی از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود، چرا كه والدین باید برای لباس‌های این كوچولوها تصمیم بگیرند اما اگر شما هم جزو آن خانواده‌هایی هستید كه فرزند كوچك دارند، بهتر است در انتخاب لباس به آنها هم حق انتخاب بدهید و اجازه دهید كودكان از بین چند لباس مورد نظر شما یكی را انتخاب كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ به این صورت، هم لباسی انتخاب شده كه والدین جنس و كیفیت آن را تائید كرده‌اند و هم كودك در انتخاب آن نقش داشته است.این كار به ظاهر ساده می‌تواند برای كودك بسیار لذتبخش باشد و او را با نكات ساده زندگی آشنا كند.لباس‌هایی كه كودكان در خانه استفاده می‌كنند باید ویژگی‌هایی داشته باشد كه هم زیبایی لازم را به فرزند شما بدهد و هم موردپسند خانواده و بچه‌ها قرار بگیرد.

بهتر است والدین برای كودكان خود لباس‌هایی با رنگ روشن انتخاب كنند. غیر از این‌كه رنگ‌های روشن در روحیه بچه‌ها تاثیر مثبتی دارند، این‌گونه رنگ‌ها آلودگی‌های احتمالی روی لباس را بهتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود والدین بیشتر مراقب پاكیزگی آنها باشند و در نتیجه بیماری كمتر به سراغ این كوچولوها بیاید.همچنین یكی دیگر از مواردی كه والدین باید به آن توجه كنند، این است كه برای كودكان نباید لباس‌هایی از جنس الیاف مصنوعی خریداری كنند.

همه مادرها و پدرها می‌دانند الیاف مصنوعی ممكن است برای پوست لطیف كودك حساسیت ایجاد كند بنابراین بهتر است لباس بچه‌ها از جنس كتان، نخ و... تهیه شده باشد.همچنین بهتر است برای پوشش كودكان در خانه، لباس‌هایی را انتخاب كنید كه ساده بوده و زیپ، دكمه یا كش نداشته باشد. بچه‌ها در چنین لباس‌هایی احساس راحتی بیشتری دارند و آرامش آنها در خانه كمك بزرگی به مادرهاست تا با خیال راحت به كارهای متنوع روزانه برسند.

یكی دیگر از وظایف والدین و بویژه مادران این است كه پوشیدن لباس را به فرزندشان بیاموزند. بچه‌ها باید یاد بگیرند چگونه انواع لباس‌ها را بپوشند و چطور آنها را از تن بیرون آورند.اگر كودك شما دوست دارد از كلاه یا روسری استفاده كند، باید به او یاد دهید استفاده مشترك از كلاه می‌تواند باعث بروز ناراحتی‌های پوستی شود.اگر فرزندتان به مهد كودك می‌رود لازم است به او آموزش دهید كه لباس‌های شخصی خود را نباید به طور مشترك با دیگران استفاده كند. همچنین باید از همین سنین كودكی یاد بگیرد تا آنجا كه امكان دارد از كثیف ‌شدن لباسش جلوگیری كند.

نكته دیگر این‌كه با توجه به رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا لازم است در پوشش كودكان خود بیشتر دقت داشته باشیم؛ فصل لباس‌های تابستانی دیگر گذشته است و بچه‌ها چه در خانه و چه در بیرون باید لباس‌های گرم‌تری بپوشند.پس سری به كمد فرزندتان بزنید و اگر چیزی كم و كسر دارد، هر​چه زودتر برایش تهیه كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha