۸۰ درصد رؤسای بیمارستان‌های خصوصی از عملکرد رسانه ملی در برخورد با مسائل بخش خصوصی حوزه سلامت اعلام نارضایتی کرده‌اند.

نارضایتی ۹۲درصدی بیمارستان‌های خصوصی از تعرفه‌ خدمات حوزه سلامت
سلامت نیوز : نتایج یک نظرسنجی پژوهشی از روسا و مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی تهران نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از بیمارستان‌های خصوصی از تعرفه‌های خدمات حوزه سلامت در سال ۹۱ رضایت ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ نظرسنجی با عنوان «چالشهای پیش روی بیمارستان خصوصی از دیدگاه روسا و مدیران بیمارستانهای خصوصی» توسط مرکز بین المللی افکارسنجی سلامت ایران (IHPC) و با نظارت دکتر سید شهاب الدین صدر، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس این مرکز انجام شده است و پاسخ‌های روسا و مدیران عامل بیش از ۵۵ بیمارستان خصوصی تهران جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

بر این اساس، ۹۴ درصد از جامعه پاسخگویان معتقدند که جایگاه فعلی بخش خصوصی در نظام سلامت کشور عادلانه و مناسب نیست و ۶ درصد هم اینجایگاه را متوسط ارزیابی کرده‌اند، آن‌ها اعلام نمودند که افزایش حمایت‌های دولتی از بیمارستان‌های خصوصی منجر به کاهش فشارهای وارده به بیماران و مردم در عرصه سلامت خواهد شد.

۸۴ درصد از آنان با اعتقاد به عدم کفایت سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذار برای تقویت بخش خصوصی حوزه سلامت، از دولت و مسوولان خواسته‌اند با اصلاح نگرش نسبت به فعالیت بخش خصوصی در عرصه بهداشت و درمان و اتخاذ سیاست‌های تشویقی و فراهم نمودن بسترهای لازم، سعی در افزایش سرمایه گذاری‌ها در بخش سلامت نمایند.

در بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی آمده است که ۹۸ درصد پاسخگویان معتقدند که دولت پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از بیمارستان‌های خصوصی حمایت کافی نداشته و خواستار حمایت بیشتر نهادهای حاکمیتی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی به منظور ارایه خدمات بهتر به مردم و بیمارن و کاهش فشارهای وارده به آن‌ها شده‌اند.همچنین ۶۸ درصد از پاسخگویان معتقدند که تورم بر کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی تأثیر «خیلی زیادی» داشته است و ۱۸ درصد هم معتقدند این تأثیر زیاد بوده است بنابراین ۸۶ درصد از رؤسای بیمارستان‌های شرکت‌کننده در این نظر سنجی معتقدند که رشد تورم رابطه مستقیمی با کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی دارد.

بیش از ۹۲درصد رؤسای بیمارستان‌های خصوصی معتقدند که اختلال در بازار ارز در حد بسیار زیادی در کیفیت خدمات ارائه شده به مردم توسط بیمارستان‌های خصوصی مؤثر است و از مسئولان دولتی خواسته‌اند نسبت به این واقعیت توجه جدی داشته باشند.

۹۲ درصد از روسا و مدیران بیمارستان‌های خصوصی تهران اعلام داشته‌اند که به هیچ وجه از رشد تعرفه‌های بخش خصوصی در سال ۹۱ رضایت ندارند و این میزان رشد را غیر عادلانه ارزیابی نموده‌اند ۸ درصد هم این میزان رشد را متوسط ارزیابی نموده‌اند.

۶۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اجرای قانون الزام پزشکانی به فعالیت در بخش‌های دولتی یا خصوصی در فعالیت‌های بیمارستان‌های خصوصی اخلال ایجاد خواهد نمود. ۹۶ درصد از آنان از نحوه تعامل سازمان‌های بیمه‌ای با بیمارستان‌های خصوصی ناراضی بوده و خواستار بازنگری فوری در آن شده‌اند. ۶۰ درصد از پاسخگویان در این نظر سنجی در خصوص نحوه اجرای طرح اعتبار بخشی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی ابراز نارضایتی کرده‌اند و ۲۸ درصد نیز گزینه متوسط را انتخاب کرده‌اند. این طرح توسط وزارت بهداشت و درمان اجرا می‌شود.

۸۰ درصد رؤسای بیمارستان‌های خصوصی از عملکرد رسانه ملی در برخورد با مسائل بخش خصوصی حوزه سلامت اعلام نارضایتی کرده‌اند.

۹۲ درصد از رؤسای بیمارستان‌های خصوصی اعلام کرده‌اند که سازمان نظام پزشکی بیشترین تعامل و همکاری را با آنان داشته و ۸ درصد هم وزارت بهداشت را در این خصوص انتخاب کرده‌اند اما هیچکدام از پاسخگویان سازمان تامین اجتماعی را بعنوان سازمان همراه و همکار بیمارستان‌های خصوصی تهران انتخاب نکرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از ضرورت حمایت جدی و عملی دولت و مسئولان از بخش خصوصی و دولتی درمان بویژه بیمارستان‌های خصوصی است تا با کاهش مشکلات حوزه سلامت و ارایه خدمات مطلوب به بیماران، شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور بهبود یابد و سهم پرداخت از جیب مردم در بخش درمان نیز منطقی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha